17-Mar-2021, 12:12 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Mar-2021, 12:23 AM door 365cycle.)
(16-Mar-2021, 04:10 PM)ErikvanD schreef: VeeTire SpeedsterNaar dit soort tips zocht ik dus - thanks!!
(16-Mar-2021, 06:47 PM)voodoo schreef: Ik heb marathon greenguards in de 40mm niet-vouw uitvoering, ik was voorbereid op een grote snelheidsafname tov de F-lites en dat viel enorm mee.Een keer lenen is misschien wel interessant. Ben erg benieuwd of ze nog steeds zo verschrikkelijk zijn Hoop natuurlijk van niet - een snelle Marathon zou ik zo het hele jaar laten zitten...
De marathons hangen ondertussen weer te wachten op de volgende winter, dus als je ze een paar honderd kilometer wilt proberen dan kan dat.
(16-Mar-2021, 07:37 PM)TvWijk schreef: Ik heb op de voorwielen van mijn Mango kort na aanschaf van de VM een vers setje Kojaks gemonteerd en na ca 3000 km vervangen. Twee lekke banden in een maand na 3000 km lekvrij. Zijkanten vond ik ook niet fraai meer.Kojak valt dus af, Marathon Racer is er inderdaad ook (al heb ik wel bekenden die er niet superenthousiast over zijn)
Achter heb ik Marathon Racer. Deze zat er al gebruikt op toen ik de Mango kocht (dik 3000 km er bij gereden zonder lekkage). Beter lekbestendig dan de Kojak in mijn beperkte ervaring.
Heb er voor het geruste gevoel een verse op gelegd. (Bij velomobiel.nl mee besteld met de Kojaks)
(16-Mar-2021, 07:51 PM)Jeroen S schreef: Na de speedcontacts heb ik er nu een setje nutrac's op liggen.Die hebben geen slechte naam, maar zijn naar wat ik hoor eignelijk niet snel. Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
(16-Mar-2021, 07:51 PM)Jeroen S schreef: Een andere optie zijn misschien nog de Panaracer Pasela's in 406 -1,5 die zijn ongeveer 37 mm breed. Ik heb op de midracer een 1,25 in 26 inch gehad, zonder antileklaag. Was een fijn bandje veel comfort, goede grip. Bij 5,5 bar optimaal, bij 6 bar ineens keihard. Op de velomobiel achter in 1,75 nooit een lekke band mee gehad in ongeveer 3-4000km, was de winterband. Echter wel duidelijk langzamer dan een wildrunner 1,4.Hmm, zal ze eens even googlen. Panaracer ken ik alleen van 451 :-)
(16-Mar-2021, 07:51 PM)Jeroen S schreef:
Deze winter is er niet de dagelijkse rit naar het werk, voor af en toe durf ik het risico te nemen met een conti gp achter.
De kojak heb ik op de lowracer gehad, was niet echt een fantastisch bandje. Ondanks de beperkte grip heb ik toch liever de speedcontacts.Er moet toch wel wat beters zijn? Haha..
(16-Mar-2021, 08:41 PM)ErikvanD schreef: (terwijl ik ook F-Lites daarop heb gehad, na 1500 km op)
Klopt je sporing wel? Mijn Quest was 150 kg met mij en bagage. Ik kreeg de goCycles niet op...
(16-Mar-2021, 09:10 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik vind de Continental Contact Speed helemaal niet zo langzaam. Scheelt maar zo'n 2km/u met de One en die is 3x zo duur.Hangt er sterk vanaf waar je rijdt. Ik heb vandaag slechte klinkerwegen gereden in diverse windrichtingen, zodra het wegdek slechter wordt loopt het tempo enorm terug. Met de KHE eronder kon ik dan gewoon door rammen.
(16-Mar-2021, 09:37 PM)pflipp schreef: Laat ik even tussen neus en lippen door vermelden dat ik de kaas-Quest bij Peter heb aangekocht. (En ik als schuchtere beginner mij nu dus in een permanente pocket-carnavalswagen voortbeweeg. Still worth it, gezien de huidige schaarste in het tweedehands aanbod.)Leuk, gefeliciteerd! En opvlalen doe je toch wel in een velomobiel.
(16-Mar-2021, 09:37 PM)pflipp schreef: De voorbanden zijn contact speeds, en na wat research snap ik de appeal wel, maar ik ben wel benieuwd of ik ze icm de buitentemperatuur niet toevallig een heel klein beetje de schuld kan geven van die 3-5 km/u die ik voor mezelf tekortschiet. (En die ik in de Hilgo ook al miste, en die Kreuzotter mij ook steeds ontzegt. Blijven ontkennen en doorfietsen, dan komt het vanzelf!)Slecht wegdek scheelt vooral ook een hoop. En dat hebben we nogal veel in NL
(16-Mar-2021, 09:37 PM)pflipp schreef: Misschien moest ik eens beginnen met een pomp met manometer aanschaffen. (Winkelen op afspraak, jeej.)
Tip: Koop een goeie. Onze fietsenwinkel-pomp zit er standaard tot een dikke bar naast. Ik heb altijd een SKS Airkompressor bij me en heb thuis ook nog een Rennkompressor.
Pompt fijn (met gemak naar enorme druk), en is nauwkeurig en robuust.
(16-Mar-2021, 09:37 PM)pflipp schreef:
Evengoed: gezien de stelling dat dit “winterbanden” zijn (die niet tegen de kou kunnen ): wat zijn dan goede zomerbanden?In Nederland hopelijk dezelfde. Het regent hier best regelmatig :-)