19-Mar-2021, 09:48 AM
Als je bij het ventiel begint, dan kun je eerst het ventiel wat meer in de velg drukken en daarna op die plek de buitenband netjes op de velg leggen.
Op die manier ligt het stukje binnenband waar het ventiel aan vast zit mooi en goed in de velg. Mij is verteld dat het te maken heeft met het dubbele laagje materiaal bij het ventiel. Geen idee of het zo is, maar ik doe het al ruim 40 jaar zo.
Mocht het ventiel iets scheef blijken te staan, dan kun je het ook nog makkelijk corrigeren door de buitenband iets te verschuiven. Dat lukt niet meer, als de buitenband al voor het grootste deel op de velg ligt.
Op die manier ligt het stukje binnenband waar het ventiel aan vast zit mooi en goed in de velg. Mij is verteld dat het te maken heeft met het dubbele laagje materiaal bij het ventiel. Geen idee of het zo is, maar ik doe het al ruim 40 jaar zo.
Mocht het ventiel iets scheef blijken te staan, dan kun je het ook nog makkelijk corrigeren door de buitenband iets te verschuiven. Dat lukt niet meer, als de buitenband al voor het grootste deel op de velg ligt.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler