31-Mar-2021, 11:52 AM
(31-Mar-2021, 11:11 AM)Hoekie schreef: Op mijn Garmin Edge 830 heb ik al eens genavigeerd, maar daar vind ik het scherm te klein voor. Zeker omdat ik ook dan regelmatig de kaart wil vergroten om te zien of ik nog op de goede weg zit. Bovendien wil ik daarop altijd de cadans (ter voorkoming van overbelasting) en andere zaken kunnen zien. Scheelt ook weer accuduur.Bij een QV is het wat lastiger om er een goede plek voor te vinden, zeker met de korte kap, maar in de Milan heb ik 'm hier zitten:
https://www.instagram.com/p/CKJaLjjL40h/
Nu, zonder de toerkap, misschien niet helemaal aerodynamisch verantwoord, maar van verkeerd rijden ga ik ook langzamer
Heb dan de actuele snelheid in beeld, m'n hartslag, hellingshoek (om te voorkomen dat ik mezelf stuk rijd op vals plat of slecht wegdek - heb nog weleens de neiging om gewoon harder te trappen als het tempo terug loopot) en afstand tot het volgende knooppunt.
Daar onder dan het kaartje, en daarop zie ik dan net genoeg. Buiten de kom zoom ik een beetje uit, binnen de kom vaak een beetje in, dat wel.