04-Apr-2021, 08:38 AM
Ik zie niet in waarom zo'n naaf niet zou werken. Je hebt ze ook met 135 inbouwbreedte, één van de twee zal vast passen. Ik heb zelf een tijd een kickshift (met velgrem) in mijn "single" speed gehad. Omdat ik dacht dat ik die nodig had bij hellingen. Alhoewel heel soms een bergverzet handig is, vond ik het nadeel groter dan het voordeel... Ik zat iets te vaak per ongeluk in het verkeerde verzet omdat de naaf al bij het geringste achteruit trappen schakelde.
Intussen is de single speed al heel lang een echte single speed en ben ik nog geen heuvel tegengekomen waar ik niet ben boven gekomen (ik zoek ze ook niet op met deze fiets moet ik eerlijk zeggen). Over single speed i.c.m. een ligfiets fiets hebben we ook ooit eens een onderwerp gehad meen ik...
Heb je geen wiel met kickshift uit een andere fiets dat je kunt proberen?
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de ketting die meestal bij zo'n naaf gebruikt wordt een normale brede stadsfiets ketting is en daarmee een stuk zwaarder dan een derailleur ketting. Kan wat meer gaan doorhangen of een extra/sterkere spanner nodig hebben. En pas misschien ook niet door kettingbuizen al vraag ik me af of de Roulandt die heeft...
Intussen is de single speed al heel lang een echte single speed en ben ik nog geen heuvel tegengekomen waar ik niet ben boven gekomen (ik zoek ze ook niet op met deze fiets moet ik eerlijk zeggen). Over single speed i.c.m. een ligfiets fiets hebben we ook ooit eens een onderwerp gehad meen ik...
Heb je geen wiel met kickshift uit een andere fiets dat je kunt proberen?
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de ketting die meestal bij zo'n naaf gebruikt wordt een normale brede stadsfiets ketting is en daarmee een stuk zwaarder dan een derailleur ketting. Kan wat meer gaan doorhangen of een extra/sterkere spanner nodig hebben. En pas misschien ook niet door kettingbuizen al vraag ik me af of de Roulandt die heeft...