05-Apr-2021, 11:47 AM
Ik denk ook dat op een ligfiets de versnellingen meer noodzaad hebben dan op een normale fiets. Wegens bovenstaand punt, je kunt een zwaar verzet niet even compenseren door te gaan staan. Ik fiets op de ligfiets veel meer op toerental/cadans dan op een normale fiets. Je moet een heuveltje alleen compenseren met terugschakelen en niet met meer kracht zetten omdat je dat inderdaad gaat voelen in je knieën. Ik dan.
Ik vergelijk het rijden een beetje met een tweetakt tegen viertaktmotor. De ligfiets is dan de tweetakt. Veel schakelen is noodzakelijk om in het juiste toerenbereik te blijven.
Het wegrijden kost ook nog wat meer balanceren dan op een normale fiets en dat wil je dus ook niet in een te zwaar verzet doen.
Ik vergelijk het rijden een beetje met een tweetakt tegen viertaktmotor. De ligfiets is dan de tweetakt. Veel schakelen is noodzakelijk om in het juiste toerenbereik te blijven.
Het wegrijden kost ook nog wat meer balanceren dan op een normale fiets en dat wil je dus ook niet in een te zwaar verzet doen.