06-Jul-2017, 07:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Jul-2017, 07:45 PM door Lopopodium.)
Kan het niet zijn dat een van je wielen iets aanlopen, bij de naaf? Dat heb ik wel eens gehad. Heb ik 100 kilometer gefietst, en dan ben ik al bekaf, terwijl ik makkelijk 150 kilometer op vol tempo aan kon. Een fietstocht later bleek dat het achterwiel gewoon aanliep, en na het achterwiel eens geïnspecteerd te hebben waren zo'n beetje alle lagers in het achterwiel los gaan zitten en moest ik een gehele nieuw achterwiel met een nieuwe naaf laten bouwen.
Goed, ik had als indicatie al wel af en toe wat gepiep gehoord. Maar dat geluid maken vogels ook, en ook de rubberen zool van mijn schoen als deze even tegen de trapas wrijft bij het fietsen. En goed luisteren waar gekke geluiden vandaan komen als je fietst vind ik nagenoeg onmogelijk op een ligfiets.
Een ander iets dat nog zou kunnen zijn is dat de ketting te vies is, of zit er veel smeerzooi in de kettingbuizen, waar je ketting eventueel wrijving door oploopt?
Goed, ik had als indicatie al wel af en toe wat gepiep gehoord. Maar dat geluid maken vogels ook, en ook de rubberen zool van mijn schoen als deze even tegen de trapas wrijft bij het fietsen. En goed luisteren waar gekke geluiden vandaan komen als je fietst vind ik nagenoeg onmogelijk op een ligfiets.
Een ander iets dat nog zou kunnen zijn is dat de ketting te vies is, of zit er veel smeerzooi in de kettingbuizen, waar je ketting eventueel wrijving door oploopt?