De kunststof ring om de kettingrol zit daar om zo stil mogelijk en slipvrij de rol draaiende te houden. Op mijn M5, met een vrij vlakke of rechte trekkende kettinglijn rij ik met een stille kunststof ring. Op de Nazca Fuego met een iets meer knikkende en trekkende kettinglijn een rol met een kettingwiel. Op die gebruikte Nazca zat bij aankoop een kettingrol met kunststof tanden. Maar die rol was bijna tandloos en heb ik een nieuwe rol is gemonteerd.
In de Alleweder met een meer knikkende trekkende kettinglijn, van de trapas naar de bodem, een kettingrol met kunststof ring. Bij de Alleweder ligt de kettingrol wel exact in lijn.
De M5 heeft vóór triple. De Nazca en de Alleweder vóór single kettingbladen. Als de lagers in de kettingrollen nagenoeg speling vrij zijn en belast soepel rollen gaat de kunststof ring erg lang mee. Eerder jaren dan maanden. Alle kettingrollen hebben een diameter van 64 mm.
In de Alleweder met een meer knikkende trekkende kettinglijn, van de trapas naar de bodem, een kettingrol met kunststof ring. Bij de Alleweder ligt de kettingrol wel exact in lijn.
De M5 heeft vóór triple. De Nazca en de Alleweder vóór single kettingbladen. Als de lagers in de kettingrollen nagenoeg speling vrij zijn en belast soepel rollen gaat de kunststof ring erg lang mee. Eerder jaren dan maanden. Alle kettingrollen hebben een diameter van 64 mm.