27-May-2021, 07:42 PM
Het is soms erg hinderlijk als de fietser voor je uit een sterk licht heeft knipperen. Daar heb je het meeste last van als je hetzelfde tempo rijdt en over een grotere afstand de zelfde route.
Mijn oplossing is langzamer gaan rijden om het hinderlijke licht niet langer in mijn ogen te hebben. Als er andere mensen tussen komen gaat het meestal beter. Dit maakt dat ik meestal niet binnen conversatie afstand met de fietser met het hinderlijke lichtje kom.
Een snelle rijder zal eerder voor inhalen kiezen. En kan dan wel een opmerking maken (wat niet altijd goed valt.)
Of een sterk licht nodig is (knipperend of stil) zal afhangen van je route, ik zit overwegend op autoluwe routes, fietspaden en zo. Ik kan me voorstellen dat het op 60 km wegen meer nodig kan zijn.
Het zijn niet de automobilisten die last hebben van het knipperen. Het zijn de fietsers.
Ik blijf bij mijn start opmerking: "Ik hoop dat ik nooit in het donker achter je ben."
Mijn oplossing is langzamer gaan rijden om het hinderlijke licht niet langer in mijn ogen te hebben. Als er andere mensen tussen komen gaat het meestal beter. Dit maakt dat ik meestal niet binnen conversatie afstand met de fietser met het hinderlijke lichtje kom.
Een snelle rijder zal eerder voor inhalen kiezen. En kan dan wel een opmerking maken (wat niet altijd goed valt.)
Of een sterk licht nodig is (knipperend of stil) zal afhangen van je route, ik zit overwegend op autoluwe routes, fietspaden en zo. Ik kan me voorstellen dat het op 60 km wegen meer nodig kan zijn.
Het zijn niet de automobilisten die last hebben van het knipperen. Het zijn de fietsers.
Ik blijf bij mijn start opmerking: "Ik hoop dat ik nooit in het donker achter je ben."
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)