Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sneller en verder..?!
#5
Hoi Meindert,

Welkom op dit forum.

De Zephyr ken ik wel en dit is echt een ouder model ligfiets. Niets mis mee, maar deze behoort niet tot de snellere ligfietsen. Er zijn genoeg mensen die er 35km/u mee kunnen fietsen, maar die fietsen op mijn Fujin SLI van 9,5kg dan ruim 40km/u en misschien zelfs wel 45.
Op de Zephyr zit je ook nog eens behoorlijk rechtop. Je vangt dus meer wind en de vering is ook te vaak te slap. Of heb je zo'n hard elastomeer blokje als vering.

Ik weet niet of bovenstaande ook voor jouw fiets geldt, maar dit is wat ik weet.

Even voor de duidelijkheid. De Zephyr is een prima ligfiets. Het is alleen geen racer en ook geen snelheidsmonster.

Oh ja, na 1000km ben je een beginner  Wink  
Dus gewoon meer gaan fietsen helpt ook om sneller te gaan.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
sneller en verder..?! - door mendicus - 30-May-2021, 05:16 PM
RE: sneller en verder..?! - door Lopopodium - 30-May-2021, 05:31 PM
RE: sneller en verder..?! - door Coen__ - 30-May-2021, 05:32 PM
RE: sneller en verder..?! - door _Jack_ - 30-May-2021, 05:48 PM
RE: sneller en verder..?! - door Wim -de roetsende - 30-May-2021, 06:44 PM
RE: sneller en verder..?! - door ZoefZoef - 30-May-2021, 09:08 PM
RE: sneller en verder..?! - door Wim -de roetsende - 30-May-2021, 09:21 PM
RE: sneller en verder..?! - door ZoefZoef - 30-May-2021, 09:35 PM
RE: sneller en verder..?! - door Frutsel - 30-May-2021, 09:30 PM
RE: sneller en verder..?! - door mendicus - 30-May-2021, 09:46 PM
RE: sneller en verder..?! - door Coyore - 31-May-2021, 08:38 PM
RE: sneller en verder..?! - door Wim -de roetsende - 30-May-2021, 10:17 PM
RE: sneller en verder..?! - door Coen__ - 30-May-2021, 11:25 PM
RE: sneller en verder..?! - door gideon - 31-May-2021, 06:46 AM
RE: sneller en verder..?! - door mendicus - 31-May-2021, 01:30 PM
RE: sneller en verder..?! - door Arjen Hoogcarspel - 31-May-2021, 08:45 PM
RE: sneller en verder..?! - door Fietsbennie - 31-May-2021, 06:56 AM
RE: sneller en verder..?! - door Roef Veerman - 31-May-2021, 07:33 AM
RE: sneller en verder..?! - door gideon - 31-May-2021, 03:01 PM
RE: sneller en verder..?! - door mendicus - 02-Jun-2021, 05:07 PM
RE: sneller en verder..?! - door PietV* - 02-Jun-2021, 06:05 PM
RE: sneller en verder..?! - door Jeroen S - 02-Jun-2021, 09:22 PM
RE: sneller en verder..?! - door mendicus - 08-Jun-2021, 05:54 PM
RE: sneller en verder..?! - door Zwaluw - 15-Jun-2021, 02:25 AM
RE: sneller en verder..?! - door Marnix - 15-Jun-2021, 09:23 AM
RE: sneller en verder..?! - door PietV* - 15-Jun-2021, 09:27 AM
RE: sneller en verder..?! - door Zwaluw - 16-Jun-2021, 10:48 PM
RE: sneller en verder..?! - door PietV* - 16-Jun-2021, 11:09 PM
RE: sneller en verder..?! - door mendicus - 17-Jun-2021, 12:30 PM
RE: sneller en verder..?! - door PietV* - 17-Jun-2021, 01:59 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM