30-May-2021, 09:46 PM
Bedankt voor jullie reacties! Dat is dus helder ik fiets nu vaak 250 km per week op de racefiets - daarvan moeten er gewoon een deel naar de ligfiets en dan komt die snelheid wel. Ik begrijp dat deze fiets al flink oud is, maar op een oude fiets moet je het leren. Dus als dit nou erg bevalt kan ik altijd nog naar meer kijken, zo'n Fujin kost ook het nodige volgens mij. Zo staat de fiets er op dit moment bij:
De ketting liep tijdens de eerste tocht over twee katrollen, bij het balhoofd (de zwarte cirkel) en voor het stoeltje. Hierdoor kan ik vrij sturen, maar de flinke hoeken in de ketting zorgen voor best veel wrijving. Ik zou graag een lijn direct langs het voorwiel willen. Daar heb ik een snelle poging voor gedaan, maar dan vliegt in elke bocht de ketting van het voorblad - dat kan ik denk ik oplossen met een voor derailleur. Daarnaast is de voorvork zo breed dat de ketting daar 'om heen' buigt en erg aanloopt. Een oplossing hiervoor is een stuk ketting buis als ik het goed heb. Bij de aankoop zat ook een enkelzijdige voorvork, alleen kan ik daar nergens een wiel/naaf voor vinden, en ik betwijfel of dat een goede oplossing is, heeft iemand van jullie hier meer info over? Volgens mij zaten deze vorken ooit op modellen van challenge.
Ik denk er nu over om de onderste katrol naar achter meer onder het stoeltje te plaatsen (ergens bij de oranje lijn) hierdoor loopt de trekkende ketting vrij hoog langs het voorwiel, waardoor je nog redelijk kan sturen. Daarnaast de trappers vervangen voor klikpedalen, want dat geeft vast meer rust in de voeten.
De ketting liep tijdens de eerste tocht over twee katrollen, bij het balhoofd (de zwarte cirkel) en voor het stoeltje. Hierdoor kan ik vrij sturen, maar de flinke hoeken in de ketting zorgen voor best veel wrijving. Ik zou graag een lijn direct langs het voorwiel willen. Daar heb ik een snelle poging voor gedaan, maar dan vliegt in elke bocht de ketting van het voorblad - dat kan ik denk ik oplossen met een voor derailleur. Daarnaast is de voorvork zo breed dat de ketting daar 'om heen' buigt en erg aanloopt. Een oplossing hiervoor is een stuk ketting buis als ik het goed heb. Bij de aankoop zat ook een enkelzijdige voorvork, alleen kan ik daar nergens een wiel/naaf voor vinden, en ik betwijfel of dat een goede oplossing is, heeft iemand van jullie hier meer info over? Volgens mij zaten deze vorken ooit op modellen van challenge.
Ik denk er nu over om de onderste katrol naar achter meer onder het stoeltje te plaatsen (ergens bij de oranje lijn) hierdoor loopt de trekkende ketting vrij hoog langs het voorwiel, waardoor je nog redelijk kan sturen. Daarnaast de trappers vervangen voor klikpedalen, want dat geeft vast meer rust in de voeten.