02-Jun-2021, 09:22 PM
Ik vermoed dat dit eein zelfbouw versie is waarbij goed gekeken is naar de Zephyr. De voorvork ligt wel heel erg ver achterover.
De kettingrol even los schroeven en een beetje spelen met de positie. dan vind je vast wel een plek waarbij deze minder omlaag gedrukt wordt. Als je kunt lassen of iemand weet die je daarbij wil helpen, dan kun je deze op een nieuwe plek vastlassen. Het is verstandig het steunbuisje voor de kettingrol bevestiging door te trekken naar de linker kant van de buis, dus er helemaal doorheen. Daar komt erg veel kracht op.
Een enkelzijdig naafje kan lastig te vinden zijn. Als je een binnenmaat hebt van de as, zou dat al wat helpen. Ik weet ook zo niet hoe dat Challenge naafje werkte. Bij rolstoelen wordt ook vaak een enkelzijdige naaf gebruikt.
Deze vork is te breed om de ketting langs te leiden. Meet maar eens na. Je buitenblad voor zal ongeveer 5,5-6 centimeter uit het midden van de buis zitten. Dan is de ketting zelf nog iets breder dan het blad, dus reken dat je ongeveer 5 centimeter hebt links van je ketting tot het midden van de fiets. De vork die jij erin hebt zitten is 13-14 centimeter breed. ( dit is een gokje maar ik zit er waarschijnlijk niet ver naast.)
Je hebt dus 7 cm nodig voor de vork terwijl je maar 5 hebt.
Je bent zo continue bezig de vork door te zagen. Dat kettingbuisje doet niet veel meer dan het proces vertragen.
Het is geen heel fantastische fiets. Die stuurhoek van de vork klopt ook niet en dat is erg lastig te wijzigen. Deze gaat waarschijnlijk goed rechtdoor. Er moet echt nog wel wat aan gebeuren en dat is niet heel makkelijk. Aan de andere kant heb je mogelijk voor een paar honderd euro wel een heel uniek fietsje en de ervaring op zo'n lage racer is heel anders dan op een rechtop fiets.
Ik zou nog wel wat meer foto's van die vork willen zien. Zit er nog ergens een schijfrem opname aan? Als het buisje voor de vork 12 of 15 mm is, dan kon er wel eens een rolstoelnaafje op passen. Dan heb je echter nog geen rem.
Groeten, Jeroen
De kettingrol even los schroeven en een beetje spelen met de positie. dan vind je vast wel een plek waarbij deze minder omlaag gedrukt wordt. Als je kunt lassen of iemand weet die je daarbij wil helpen, dan kun je deze op een nieuwe plek vastlassen. Het is verstandig het steunbuisje voor de kettingrol bevestiging door te trekken naar de linker kant van de buis, dus er helemaal doorheen. Daar komt erg veel kracht op.
Een enkelzijdig naafje kan lastig te vinden zijn. Als je een binnenmaat hebt van de as, zou dat al wat helpen. Ik weet ook zo niet hoe dat Challenge naafje werkte. Bij rolstoelen wordt ook vaak een enkelzijdige naaf gebruikt.
Deze vork is te breed om de ketting langs te leiden. Meet maar eens na. Je buitenblad voor zal ongeveer 5,5-6 centimeter uit het midden van de buis zitten. Dan is de ketting zelf nog iets breder dan het blad, dus reken dat je ongeveer 5 centimeter hebt links van je ketting tot het midden van de fiets. De vork die jij erin hebt zitten is 13-14 centimeter breed. ( dit is een gokje maar ik zit er waarschijnlijk niet ver naast.)
Je hebt dus 7 cm nodig voor de vork terwijl je maar 5 hebt.
Je bent zo continue bezig de vork door te zagen. Dat kettingbuisje doet niet veel meer dan het proces vertragen.
Het is geen heel fantastische fiets. Die stuurhoek van de vork klopt ook niet en dat is erg lastig te wijzigen. Deze gaat waarschijnlijk goed rechtdoor. Er moet echt nog wel wat aan gebeuren en dat is niet heel makkelijk. Aan de andere kant heb je mogelijk voor een paar honderd euro wel een heel uniek fietsje en de ervaring op zo'n lage racer is heel anders dan op een rechtop fiets.
Ik zou nog wel wat meer foto's van die vork willen zien. Zit er nog ergens een schijfrem opname aan? Als het buisje voor de vork 12 of 15 mm is, dan kon er wel eens een rolstoelnaafje op passen. Dan heb je echter nog geen rem.
Groeten, Jeroen