Van Leuvenheim naar Rhenen? Of Rhienderen?
Als velomobilist zou ik hier wisselen;
https://www.google.com/maps/@52.0709016,...384!8i8192
Die invoegstroken voor brommers zijn inderdaad ook vaak absurd. Veel te scherpe hoek waardoor niet met 40 km/h te nemen, ook niet met tweewieler.
En dit jaar valt me ook op dat het maaibeleid is aangepast. Hele berm 1m hoog..
Drie poten van de rotonde rond is inderdaad soms naar, maar die rotondes moeten ze dan ook gewoon in de kom leggen met voorrang voor fietsers. Je kunt daar een groot verschil zien tussen gemeenten. Ik ken er zowel die de rotonde aan de stadsgrens in een uithapje van de komgrens... er net buiten geplaatst hebben en ken er ook die de rotonde nog net binnen de komgrens hebben.
Ik ken dezelfde variant ook waar je niet driekwartrond hoeft... maar mét voorrang een kwart van de rotonde rechtsom mag nemen. Dus als fietser nader je van rechtsachter van de auto's... en dan mag je met voorrang er voor langs...
Dat maakt fietsen op de rijbaan terplekke weer legaal . Om dat dan weer te voorkomen ken ik ook een situatie waar ze weer een verbodsbord bij de hoofdrijbaan hebben gehangen... en dat dan weer voorzien van "uitgezonderd velomobiel"
Als velomobilist zou ik hier wisselen;
https://www.google.com/maps/@52.0709016,...384!8i8192
Die invoegstroken voor brommers zijn inderdaad ook vaak absurd. Veel te scherpe hoek waardoor niet met 40 km/h te nemen, ook niet met tweewieler.
En dit jaar valt me ook op dat het maaibeleid is aangepast. Hele berm 1m hoog..
Drie poten van de rotonde rond is inderdaad soms naar, maar die rotondes moeten ze dan ook gewoon in de kom leggen met voorrang voor fietsers. Je kunt daar een groot verschil zien tussen gemeenten. Ik ken er zowel die de rotonde aan de stadsgrens in een uithapje van de komgrens... er net buiten geplaatst hebben en ken er ook die de rotonde nog net binnen de komgrens hebben.
Ik ken dezelfde variant ook waar je niet driekwartrond hoeft... maar mét voorrang een kwart van de rotonde rechtsom mag nemen. Dus als fietser nader je van rechtsachter van de auto's... en dan mag je met voorrang er voor langs...
(20-Jun-2021, 07:53 AM)PietV* schreef:(24-May-2021, 02:49 PM)Coen__ schreef:Ik ga niet strijden over welles nietes, maar het onderbord "uitgezonderd aanwonenden" is een veel te beperkt bord om b.v. bezoekers aan aanwonende toe te laten. Bij nevenbanen, in rood asfalt uitgevoerd, wordt het verplichte fietspad opgeheven met bord G12, waar overige bestuurders kunnen invoegen. Eenvoud en duidelijkheid.(19-Jul-2019, 07:56 AM)PietV* schreef: Het bord G11, verplicht fietspad, kan niet niet worden geplaatst om bestuurders van andere voertuigen daar toe te laten
Dat is niet waar. G11 kun je ook gewoon voorzien van "uitgezonderd aanwonenden". Net zoals je G11 kunt voorzien van "uitgezonderd brommers". En ja... daar is soms ook reden voor
Dat maakt fietsen op de rijbaan terplekke weer legaal . Om dat dan weer te voorkomen ken ik ook een situatie waar ze weer een verbodsbord bij de hoofdrijbaan hebben gehangen... en dat dan weer voorzien van "uitgezonderd velomobiel"