20-Jun-2021, 11:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jun-2021, 11:31 AM door Lopopodium.)
Volgens mij is die Cruiser een prima fiets. Een stalen frame waarschijnlijk. Dus toch handig als er eens een breuk ontstaat. Dan scheurt dat niet meteen uit en lig je niet gelijk op de grond, zoals bij aluminium. Je kan er zelfs rustig nog vele tientallen of eventueel honderden kilometers op fietsen als het moet ondanks eventuele scheuren in het frame. En je kan het makkelijker laten lassen als het frame eens kapot zou gaan.
Wat in mijn ogen een pré is voor een ligfiets is een fiets met een dualdrive, dus een naafversnelling en een derailleur op het achterwiel. Deze Cruiser heeft een derailleur op het voor- en achterwiel. Het grote voordeel van een naafversnelling is dat je kan schakelen als je stilstaat. Dat is handig bij stoplichten, zeker als je in een kuiltje staat of vlak na het stilstaan een stukje omhoog moet. De derailleur kan je alleen gebruiken als je fietst en de ketting draait. Maar anderen zullen daar een andere voorkeur in hebben, ongetwijfeld.
Zie wel een schokbreker op het voorwiel. Dat is wel mooi, denk ik.
De prijs tussen 400 en 500 euro lijkt me niet onredelijk.
Wat in mijn ogen een pré is voor een ligfiets is een fiets met een dualdrive, dus een naafversnelling en een derailleur op het achterwiel. Deze Cruiser heeft een derailleur op het voor- en achterwiel. Het grote voordeel van een naafversnelling is dat je kan schakelen als je stilstaat. Dat is handig bij stoplichten, zeker als je in een kuiltje staat of vlak na het stilstaan een stukje omhoog moet. De derailleur kan je alleen gebruiken als je fietst en de ketting draait. Maar anderen zullen daar een andere voorkeur in hebben, ongetwijfeld.
Zie wel een schokbreker op het voorwiel. Dat is wel mooi, denk ik.
De prijs tussen 400 en 500 euro lijkt me niet onredelijk.