06-Jul-2021, 06:22 AM
(05-Jul-2021, 11:40 PM)Stoeven schreef: Ik ben me al enige tijd aan het oriënteren op velomobielen als voertuig voor mijn woon-werk route, maar heb nog totaal geen praktijk ervaring met liggend fietsen. Misschien is een ligfiets goed om mee te beginnen, dus nu ik je post voorbij zie komen kan ik het niet laten (ook) een account aan te maken om er op de kunnen reageren. Mijn exacte lengte weet ik niet maar is op papier 180 cm, zou het mogelijk zijn eens langs te komen om te passen?
Bedenk wel dat een 2-wieler voor veel mensen meer gewenningstijd nodig heeft om op te leren/kunnen rijden dan een velomobiel, want dat is een 3-wieler. Het rijgedrag is niet vergelijkbaar. De lighouding uiteraard wel.
Meer vergelijkbaar met een velomobiel is uiteraard een trike. Dit is eigenlijk een soort ongestroomlijnde versie van een velomobiel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler