07-Jul-2021, 11:31 AM
Welkom Anka,
Adviezen m.b.t. een handicap zijn moeilijk te geven. Te veel factoren kunnen meespelen. Proefritten maken is dan een vereiste. Voor hobbels en kuilen helpt vering. Een goed achtervering, i.c.m. met goede veerdemping, doet veel in comfort en wegligging. Voorvering is meestal beperkt tot het afvlakken van de oneffenheid. Te slappe voorvering op een tadpole trike (kikkervisje of dikkopje) leid vaak tot lichte deining bij het trappen.
Trillingen, zoals bij grove klinkers en wild- of veerooster, worden het beste weggefilterd door wat dikkere luchtbanden i.c..m. een comfortabele zitting. Dus geen smalle racebanden met hoge bandenspanning. Ook de zithoek is bepalend. Bij een te kleine of sportieve zithoek lig je ver achterover. Een hoofdsteun is dan zeer gewenst. Maar bij grote oneffenheden zal dat voor jou toch ongewenst zijn.
Kortom: proefrijden over diverse soorten wegdek.
Hoe rekening met de stalling van de trike. Vouwbaar kan een oplossing zijn.
Succes met je zoektocht, Piet.
Adviezen m.b.t. een handicap zijn moeilijk te geven. Te veel factoren kunnen meespelen. Proefritten maken is dan een vereiste. Voor hobbels en kuilen helpt vering. Een goed achtervering, i.c.m. met goede veerdemping, doet veel in comfort en wegligging. Voorvering is meestal beperkt tot het afvlakken van de oneffenheid. Te slappe voorvering op een tadpole trike (kikkervisje of dikkopje) leid vaak tot lichte deining bij het trappen.
Trillingen, zoals bij grove klinkers en wild- of veerooster, worden het beste weggefilterd door wat dikkere luchtbanden i.c..m. een comfortabele zitting. Dus geen smalle racebanden met hoge bandenspanning. Ook de zithoek is bepalend. Bij een te kleine of sportieve zithoek lig je ver achterover. Een hoofdsteun is dan zeer gewenst. Maar bij grote oneffenheden zal dat voor jou toch ongewenst zijn.
Kortom: proefrijden over diverse soorten wegdek.
Hoe rekening met de stalling van de trike. Vouwbaar kan een oplossing zijn.
Succes met je zoektocht, Piet.