07-Aug-2021, 09:51 PM
Mogelijk helpt het als je merk en model van de naaf kunt vermelden. Niet al die naven zijn hetzelfde opgebouwd.
Het is even de vraag wat nu verstandig is, het wiel wegbrengen en laten repareren, het zelf proberen met het risico dat dit verdere schade oplevert.
Met 11.000 km lijkt het wiel me nog niet bepaald afgeschreven. Je zou ook kunnen proberen om Hans eens te bellen, misschien heeft ie tips.
Deze industrielagers zijn er zeer waarschijnlijk ingeperst. Op die as zit binnenin weer een verdikking die verhindert dat het lager verder naar binnen schuift, anders had je hem er waarschijnlijk wel uit gekregen.
Door de truc met een warme naaf en een koud lager floept de zaak er in de fabriek zo in. Weer uit elkaar gaat het waarschijnlijk een stuk lastiger. Als je geen passende trekker hebt, werkt een hamer mogelijk. Maar de kans op schade aan het lager en mogelijk de naaf is aanzienlijk. Een houten onderleggertje met gat waar het lager in past kan helpen.
Het is even de vraag wat nu verstandig is, het wiel wegbrengen en laten repareren, het zelf proberen met het risico dat dit verdere schade oplevert.
Met 11.000 km lijkt het wiel me nog niet bepaald afgeschreven. Je zou ook kunnen proberen om Hans eens te bellen, misschien heeft ie tips.
Deze industrielagers zijn er zeer waarschijnlijk ingeperst. Op die as zit binnenin weer een verdikking die verhindert dat het lager verder naar binnen schuift, anders had je hem er waarschijnlijk wel uit gekregen.
Door de truc met een warme naaf en een koud lager floept de zaak er in de fabriek zo in. Weer uit elkaar gaat het waarschijnlijk een stuk lastiger. Als je geen passende trekker hebt, werkt een hamer mogelijk. Maar de kans op schade aan het lager en mogelijk de naaf is aanzienlijk. Een houten onderleggertje met gat waar het lager in past kan helpen.