27-Aug-2021, 09:42 AM
(26-Aug-2021, 09:35 PM)ThijsR schreef: Eerst maar eens het thuisfront overtuigen dat het geld bespaart... Daarna kunnen we altijd nog het tegendeel bewijzen door steeds een nieuwe te kopen ??
Nee zonder dollen, ik zou ook best een Strada willen of een DF, maar laat ik niet meteen alles over de balk gooien.
Ik had een heel klein autootje, een Citroën Saxo, en die kostte €200,- per maand inclusief afschrijving.
Dat geld zet ik nu iedere maand op een aparte 'vervoersrekening' en daar betaal ik alles van dat fietsgerelateerd is. Kleding, onderhoud, nieuwe lampjes, fietspomp, enz. Meestal blijft er wel zo'n €2000,- per jaar over. Soms iets minder.
Een nieuwe vm lijkt ongelooflijk duur, maar als je er al eentje hebt dan kun je die uiteraard inruilen of zelf verkopen. Op een bepaald moment vertegenwoordigen vm-en altijd nog een waarde rond de €2.500,- of het ding moet echt in een erbarmelijke staat verkeren. Meestal dus nog iets meer.
Na 4 jaar sparen heb ik in ieder geval wel €7000,-
Met de restwaarde van de oude vm is dat voldoende om een nieuwe vm te kopen.
En dat wordt allemaal mogelijk gemaakt door dat kleine autootje, waar ik nog maar 2000km per jaar mee reed, te verkopen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler