01-Sep-2021, 10:51 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Sep-2021, 11:13 AM door Bacchus.)
Verhuisbericht: De "Ferrarirode" 28" M-Racer van een jaar oud uit Naarden woont voortaan in Breda.
De verkoper was zeer enthousiast, voorkomend en open. Hij vond deze fiets niet praktisch voor 40 km woon-werk en wordt velonaut. De laatste niet-proef rit was in maart. De staat van de fiets komt ook overeen met maar enkele ritten ervaring.
Opstappen voor de proefrit op de M-Racer was even slikken (plat en laag) maar met de CHR-ervaring nog ergens in mijn systeem pakte ik het redelijk op. Deze fiets voelt voor mij wat spartaanser en minder vergevingsgezind dan de CHR. De uitdaging wordt vooral om genoeg vertrouwen te vinden om bochten snel, met weinig stuur en veel hoek te nemen. Een fiets met een leercurve zeg maar en dat is niet negatief wmb.
Aanpassingen die ik gedaan heb:
Lengte uiteraard aangepast: ik raak nu wel nèt de band met de crank, niet rampzalig maar misschien is het wijs een millimeter of twee langer te zetten om het te voorkomen. Uiteraard mits dat met de benen past.
Beugeltjes voor navigatie en verlichting toegevoegd.
Nog gewenst:
Spiegeltje!
Snel te monteren lange spatborden als een beleefdheid aan wieltjeszuigers in de winter. (M5's carbon, SKS Race Blades of Bluemels? Ervaringen?)
Op de langere termijn eens kijken of ik M5's duimremhendels kan monteren omdat ik daar op de CHR heel blij mee was maar dat is weer een investering.
Wat zijn praktische opties om sporadisch een laptop(-rugzak) mee te nemen?
Foto's volgen..
Trouwens: Bedankt voor de aanmoediging, Wim!
De verkoper was zeer enthousiast, voorkomend en open. Hij vond deze fiets niet praktisch voor 40 km woon-werk en wordt velonaut. De laatste niet-proef rit was in maart. De staat van de fiets komt ook overeen met maar enkele ritten ervaring.
Opstappen voor de proefrit op de M-Racer was even slikken (plat en laag) maar met de CHR-ervaring nog ergens in mijn systeem pakte ik het redelijk op. Deze fiets voelt voor mij wat spartaanser en minder vergevingsgezind dan de CHR. De uitdaging wordt vooral om genoeg vertrouwen te vinden om bochten snel, met weinig stuur en veel hoek te nemen. Een fiets met een leercurve zeg maar en dat is niet negatief wmb.
Aanpassingen die ik gedaan heb:
Lengte uiteraard aangepast: ik raak nu wel nèt de band met de crank, niet rampzalig maar misschien is het wijs een millimeter of twee langer te zetten om het te voorkomen. Uiteraard mits dat met de benen past.
Beugeltjes voor navigatie en verlichting toegevoegd.
Nog gewenst:
Spiegeltje!
Snel te monteren lange spatborden als een beleefdheid aan wieltjeszuigers in de winter. (M5's carbon, SKS Race Blades of Bluemels? Ervaringen?)
Op de langere termijn eens kijken of ik M5's duimremhendels kan monteren omdat ik daar op de CHR heel blij mee was maar dat is weer een investering.
Wat zijn praktische opties om sporadisch een laptop(-rugzak) mee te nemen?
Foto's volgen..
Trouwens: Bedankt voor de aanmoediging, Wim!