Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even Voorstellen: Bacchus - Hans
#32
Hallo Hans,

Ik ben mijn zelfbouw midracer aan het verbouwen zodat er wel een groot voorwiel in past, in combinatie met mijn korte beentjes. Zonder verbouwing ging dat net niet. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit op termijn een keer mis gaat, en dat dat dan op een zeer ongelegen moment komt. Ik heb achter een gewone bagagedrager, daar passen ook normale fietstassen op, waar een laptop in past.

Je kunt met zo'n fiets prima naar je werk, beter niet in een nieuwe hagelwitte pantalon.

Als het past kun je spatbordjes monteren. Achter doet een dichte drager ook al veel, voor kan het water er uiteindelijk toch wel langs als het hard genoeg gaat. Het helpt om het voorspatbordje zo ver mogelijk naar voren door te draaien, soms ook juist wat minder ver. Met een beetje pech komt er aan de voorzijde een behoorlijke stroom water uit het spatbord zetten, die dan precies je schoenen ingaat.

Zo'n plat MTB schermpje voor de schuine onderbuis past ook wel op het stukje schuine buis tussen balhoofd en stoeltje. Ook dat werkt redelijk.

Spatborden helpen tegen water, maar doen ook wel wat om het gekriebel van eikenprocessierups haartjes te beperken. Het seizoen is weer voorbij, maar voor mij is dat een reden om ook met mooi weer de spatbordjes erop te laten.

Ik heb voor noodgevallen altijd een setje schone kleren op mijn werk liggen. Het is zelden nodig, maar die paar keer dat je kletsnat wordt, is het erg fijn om weer droge schone kleren aan te kunnen trekken.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 16-Apr-2021, 10:19 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door PietV* - 16-Apr-2021, 10:39 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Frutsel - 16-Apr-2021, 12:02 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door ErikvanD - 16-Apr-2021, 12:07 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door gideon - 16-Apr-2021, 12:22 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 16-Apr-2021, 01:17 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bastiaan - 16-Apr-2021, 08:38 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door GertBr - 17-Apr-2021, 11:07 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 19-Apr-2021, 11:21 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Willeke_IGKT - 19-Apr-2021, 05:28 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door ErikvanD - 19-Apr-2021, 08:55 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 17-Jun-2021, 02:45 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 17-Jun-2021, 06:12 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 30-Aug-2021, 02:49 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 30-Aug-2021, 07:14 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Lopopodium - 30-Aug-2021, 08:19 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 30-Aug-2021, 09:06 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Jurrien - 31-Aug-2021, 08:48 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door PietV* - 31-Aug-2021, 09:57 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Fietsbennie - 31-Aug-2021, 03:09 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 01-Sep-2021, 10:51 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door gideon - 01-Sep-2021, 11:08 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door PietV* - 01-Sep-2021, 06:48 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 02-Sep-2021, 08:36 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door WallyM - 06-Sep-2021, 09:23 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door PietV* - 02-Sep-2021, 10:49 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Jeroen S - 02-Sep-2021, 06:39 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 06-Sep-2021, 10:54 AM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Victor - 06-Sep-2021, 02:08 PM
RE: Even Voorstellen: Bacchus - Hans - door Bacchus - 06-Sep-2021, 07:43 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM