Ook voor een velomobiel blijft de luchtweerstand de belangrijkste factor. Maar voor de rolweerstand zijn soepele banden op druk en de sporing belangrijk. Te veel toespoor of uitspoor geeft extra rolweerstand en bandenslijtage. Maar Peter de Rond controleert de sporing nauwkeurig.
Ben in het verleden ook duurloper geweest, maar een zwaar ongeval maakt dat nu onmogelijk. Enkel gebroken en onderbeen laag op 5 plaatsen gebroken gehad. Heb veel halve marathon gelopen in 1 uur 35 minuten. Zonder hijgen. Ook als vijftiger. Gewoon rustig leren uitademen om het Bohr effect te bevorderen.
Een ligfiets is uitermate geschikt voor een optimale ademhaling. De buikademhaling met het middenrif.
Heb je een gesloten Mango of met voetgaten? Als je de beenruimte hebt en voetgaten is een 3 cm Ventesit ideaal. Een constante luchtstroom door de mat vanaf de onderzijde naar boven. Als de mat maar voldoende groot is en niet wordt afgesloten door kleding aan onder- zij- en bovenzijden. Koel en comfortabel.
Ben in het verleden ook duurloper geweest, maar een zwaar ongeval maakt dat nu onmogelijk. Enkel gebroken en onderbeen laag op 5 plaatsen gebroken gehad. Heb veel halve marathon gelopen in 1 uur 35 minuten. Zonder hijgen. Ook als vijftiger. Gewoon rustig leren uitademen om het Bohr effect te bevorderen.
Een ligfiets is uitermate geschikt voor een optimale ademhaling. De buikademhaling met het middenrif.
Heb je een gesloten Mango of met voetgaten? Als je de beenruimte hebt en voetgaten is een 3 cm Ventesit ideaal. Een constante luchtstroom door de mat vanaf de onderzijde naar boven. Als de mat maar voldoende groot is en niet wordt afgesloten door kleding aan onder- zij- en bovenzijden. Koel en comfortabel.