18-Sep-2021, 08:34 PM
(18-Sep-2021, 04:06 PM)Frutsel schreef: Aan de andere kant, iets bouwen omdat het kan, in plaats van te proberen de bestaande ontwerpen te overtreffen is erg leuk/leerzaam.
Aangezien hij de shell al heeft, waarom niet? De opgedane ervaring is weer handig voor Mk II :)
Alleen het plastic omhulsel is overgebleven, heeft een goede stroomlijn, , trappers verstellen hoeft niet, ik verstel de stoel, en de rugleuning.
Motor heb ik, voor een paar jaar heb ik een stuk of 6 Panasonic midden motoren gekocht bij een fietsfabriek in Duitsland, die op een ander merk motor overging, zijn allemaal nieuw, 250 en 350 watt, fijne betrouwbare motoren, zelfde zitten onder een Flyer fiets vanaf 2013 tot , ik meen 2016.
Eerste project wat ik klaar heb is een Ferrari FFX, waar ik zo'n motor op gebouwd heb, voor kinderen natuurlijk, maar een volwassene van 1,80m kan er ook op, moet alleen rechtop zitten, kinderen liggen meer, jong geleerd, oud gedaan.
Bij die skelter viel me al op, dat, wanneer je met stalen buizen bouwt, het eigengewicht snel oploopt, voor kinderen helemaal, beetje voor en achteruit op een parkeerplaats gaat nog wel, maar ik heb hier een circuit, [ tje ] gemaakt, dat gaat naar boven en weer naar beneden, dan is een E motor dé oplossing.
Bij dat C5 project heb ik een paar jaar geleden ook de fout gemaakt met staal te beginnen, dat werd me toch te zwaar, ben er toen mee gestopt, en afgelopen winter ben ik met aluminium begonnen, bij Ijzershop in Leeuwarden, kun je makkelijk bestellen wat je nodig hebt, frame heb ik klaar, voorwielophanging ook , is van een invalidenfiets , wat te ergens voor weinig kunt kopen, hoef je niet zelf te maken, luchtvering op gemaakt, stuur, gewoon onderstuur, is ruimte genoeg voor[ naar achter toe maak ik hem breder 80cm ], dat had Sir Clive ook kunnen maken ?
Motortje, 350 watt hangt er onder, komt nog een tweede motor onder, om extra power te hebben wanneer het bergop gaat, wat soms lang kan duren, er zijn hier hellingen van 6km lang, dus een soort E turbo.
Op een Nuvinci naaf heb ik een tandwiel gemonteerd op de plaats v d schijfrem, hulpstuk gedraaid op de draaibank.
Nu zijn er nog een paar problemen, ik heb wielen van een scooter, daar moet ik remschijven op monteren, moet ik een hulpstuk voor maken, in Duitsland heb ik een adres gevonden, waar je aluminium schijven in alle soorten en maten kunt kopen.
En dan is daar nog een probleem met de aandrijving van de achterassen, bij een breedte van 80 cm moeten de assen gescheiden zijn, een oplossing zou kunnen zijn met twee kettingen, en twee vrijloop tandwielen, er zijn wat andere mogelijkheden, waarbij de vraag is, sterk genoeg en ,wordt de constructie niet te zwaar?
Groet uit het Boheemse woud.