(21-Sep-2021, 09:54 AM)Victor schreef: Sir Clive was zijn tijd (te) ver vooruit, hij wilde mensen uit de auto en op de "fiets" krijgen. Behalve dat de C5 nog niet helemaal af was toen hij op de markt kwam, liep hij ook tegen alle vooroordelen aan die we hier allemaal zo goed kennen: je bent te laag, je wordt niet gezien, je ademt uitlaatgassen in, je regent nat, etc. Ook hadden de accu's van de jaren '80 een beperkte capaciteit en een hoog gewicht. Dus als iemand een C5 wil moderniseren met moderne accu's en motoren: waarom niet?Sir Clive Sinclair was een eigenwijze uitvinder van naam en dacht dat hij een nieuw product kon assembleren zonder anderen te raadplegen. Jammer dat de ontwikkeling van de C5 op een te laag pitje stond en dat het eindproduct niet aan de verwachtingen van de gebruikers voldeed. Een soort voertuig dat noch (lig)fiets, gehandicaptenvoertuig of bromfiets was. Daar was toen geen markt voor en ook nu niet.
Bart Verhees was in diezelfde tijd als uitvinder veel succesvoller met zijn Alleweder als "uitvinder" van een milieuvriendelijk velomobiel. Bart heeft veel meer kennis van zaken.
(21-Sep-2021, 11:33 AM)ThijsR schreef: Ik ben zelf groot fan van het "modden" - modificeren - om zaken compleet naar eigen wens te krijgen. Een C5 ombouwen met de huidige technieken en inzichten lijkt me een geweldig project! Meer, meer!Ben ik volledig met je eens. Maar met de huidige technieken en inzichten blijft er dan van eindresultaat weinig C5 meer over. Te lomp en onpraktisch. Bijna niets is bruikbaar om daar iets van de maken. De huidige fabrikanten van velomobielen maken topkwaliteit met elektrische ondersteuning. Dat is de huidige techniek en inzichten. De realiteit. Leuker kan ik het niet maken. Of misschien met dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=jOPvnh0k05g
Of dit leuke filmpje, die vele ligfietsers reed kennen: https://www.youtube.com/watch?v=a0NRW7_B...avratilova