02-Aug-2017, 08:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Aug-2017, 08:36 AM door Roepers.)
In dit bericht doe ik verslag van mijn fietstocht van Loppersum naar Königswinter. Terug ben ik met de trein naar Leer gegaan, waarbij ik de IC Keulen -Leer genomen heb. Er zitten fietsenrekken in deze treinen en op mijn fietskaartje stond een nummer dat correspondeerde met het nummer van een rek. Ik probeerde mijn ligfiets er in te hangen maar toen dat mij niet lukte en er toch ruimte genoeg was, besloot ik het maar te laten.
"Es muss aufgehängt sein", zei de conducteur. En toen heb ik de fietstassen maar van de fiets gehaald en probeerde met hulp van een andere fietser het voorwiel in het rek te hangen. De conducteur vond dat het beter was om het grotere achterwiel in het rek te hangen.
Es muß aufgehängt sein by Marco Roepers, on Flickr
En toen hing hij pardoes tot ieders verrassing (ook dat van de conducteur). In Leer ben ik uitgestapt en belandde ik in de Dollardpolders nog in een onweersbui. Dat leverde enige vertraging op, maar ik was helemaal voldaan toen ik thuis kwam.
"Es muss aufgehängt sein", zei de conducteur. En toen heb ik de fietstassen maar van de fiets gehaald en probeerde met hulp van een andere fietser het voorwiel in het rek te hangen. De conducteur vond dat het beter was om het grotere achterwiel in het rek te hangen.
Es muß aufgehängt sein by Marco Roepers, on Flickr
En toen hing hij pardoes tot ieders verrassing (ook dat van de conducteur). In Leer ben ik uitgestapt en belandde ik in de Dollardpolders nog in een onweersbui. Dat leverde enige vertraging op, maar ik was helemaal voldaan toen ik thuis kwam.