levensduur van een ligfiets
|
Topics: 16
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
08-Oct-2021, 05:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Oct-2021, 05:07 PM door PietV*.)
(08-Oct-2021, 04:19 PM)pvandorp schreef: (08-Oct-2021, 03:59 PM)Wim -de roetsende schreef: Met een Orca ga je niet hard. Of bedoelde je een Optima Orca?
Ik denk dan aan een e-Orca. Onderhoudsarm, altijd goed weer om te fietsen en een prima snelheid. Tenminste als hij dan staat afgesteld op max. 45 km/u met ondersteuning.
Die straatjes maak ik me geen zorgen over. Ik rij in de Flevopolder da's geen Amsterdam. Ik denk dat de Flevobike e-Orco wordt bedoeld. https://www.flevobike.nl/Orca/orca.html
(08-Oct-2021, 04:24 PM)Wim -de roetsende schreef: Max 45km/u? Dan is het geen fiets meer maar een bromfiets. Inclusief verzekering dus.
En dan krijg je dus ook al dat gedoe met die accu's. Ik vind dat met de lampjes soms al lastig Sinds de invoering van de speed-pedelec is de scheiding tussen fietsen met elektrische ondersteuning en speed-pedelec (bromfiets) erg duidelijk geworden. Een ligfiets, inclusief velomobielen, die als bromfiets 45 km/h mogen rijden is verleden tijd. De individuele keuringseisen voor zo'n bromfiets zijn hoog en duur.
|
Berichten in dit topic |
RE: levensduur van een ligfiets - door PietV* - 08-Oct-2021, 05:06 PM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|