Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sir Cliff Sinclair overleden
#33
Die regels zijn niet bedoeld om weerstand op te werpen, maar uit oogpunt van veiligheid en harmonisatie van regels in het internationaal verkeer. Dat is begonnen kort na de Tweede Wereldoorlog. Het internationaal VN Verdrag nopens het wegverkeer, Genève, 19-09-1949. Erkenning van elkanders kentekens, rijbewijzen en voertuigen in het internationaal verkeer etc.
https://wetten.overheid.nl/BWBV0005415/1952-10-19
Zo ook het Verdrag inzake het wegverkeer, Wenen, 08-11-1968. Dat zijn regels waarom de deelnemende Staten zelf hebben gevraagd en waar de burgers blij mee zijn. Regels die nu, na ruim 50 jaar nog belangrijk zijn in het internationaal verkeer.

Of je in Duitsland, Oostenrijk of Tsjechië aan het verkeer deelneemt als bestuurder van een Nederlandse auto met een Nederlands rijbewijs kan gewoon in het internationaal verkeer met (bijna) dezelfde regels. Dat hebben de Staten afgesproken en niet de EU.
https://wetten.overheid.nl/BWBV0003507/2016-09-19

Ontwikkelingen in nieuwe elektrische voertuigen is binnen de EG geen probleem. Export zonder belemmeringen binnen de EG. Gekeurd in één van de Lidstaten is gekeurd voor alle Lidstaten. Vrij verkeer van personen en goederen.

Maar Nederland heeft nagenoeg dezelfde verkeersregels als de overige EU landen. Ook dezelfde soepelheid m.b.t. de eisen van gehandicaptenvoertuigen. Maximum motorvermogen is geen eis. Alleen de maximum breedte van 1,1 meter en de constructiesnelheid 45 km/h. Van 0 naar 45 km/h in 2 seconde mag. Als de straatstenen maar blijven liggen. Smile

Ook de Sinclair C5 mag dus in Nederland rijden. Met 1, 2 of 4 motoren. Genoeg motoren voor in elk wiel één en een  powermotor voor een extra boost. Wink
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Sir Cliff Sinclair overleden - door PlantageBohémien - 17-Sep-2021, 04:52 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 17-Sep-2021, 07:49 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Hoekie - 17-Sep-2021, 10:32 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Frutsel - 18-Sep-2021, 04:06 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 18-Sep-2021, 04:57 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 19-Sep-2021, 12:11 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 19-Sep-2021, 02:41 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Coyore - 20-Sep-2021, 09:43 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 20-Sep-2021, 11:33 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Frutsel - 20-Sep-2021, 11:54 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 21-Sep-2021, 07:33 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 21-Sep-2021, 08:02 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door gideon - 21-Sep-2021, 09:45 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Victor - 21-Sep-2021, 09:54 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door ThijsR - 21-Sep-2021, 11:33 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 21-Sep-2021, 02:42 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Lopopodium - 21-Sep-2021, 06:05 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Coyore - 21-Sep-2021, 08:11 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Coyore - 21-Sep-2021, 10:38 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Bacchus - 22-Sep-2021, 08:53 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door 365cycle - 22-Sep-2021, 10:59 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Lig-hen - 10-Oct-2021, 07:36 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 08-Oct-2021, 09:22 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 08-Oct-2021, 10:23 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 09-Oct-2021, 08:21 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 09-Oct-2021, 08:03 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Lig-hen - 10-Oct-2021, 04:12 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 10-Oct-2021, 05:11 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Banden, banden en nog eens banden
Lek vandaag op weg...Arend-Jan — 08:14 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesprok...Hoekie — 07:40 PM
Medeliggers onderweg
Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM
Medeliggers onderweg
Ik rijd al jaren ron...Bobslee — 06:03 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM
Milan 4.2
Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM