Die regels zijn niet bedoeld om weerstand op te werpen, maar uit oogpunt van veiligheid en harmonisatie van regels in het internationaal verkeer. Dat is begonnen kort na de Tweede Wereldoorlog. Het internationaal VN Verdrag nopens het wegverkeer, Genève, 19-09-1949. Erkenning van elkanders kentekens, rijbewijzen en voertuigen in het internationaal verkeer etc.
https://wetten.overheid.nl/BWBV0005415/1952-10-19
Zo ook het Verdrag inzake het wegverkeer, Wenen, 08-11-1968. Dat zijn regels waarom de deelnemende Staten zelf hebben gevraagd en waar de burgers blij mee zijn. Regels die nu, na ruim 50 jaar nog belangrijk zijn in het internationaal verkeer.
Of je in Duitsland, Oostenrijk of Tsjechië aan het verkeer deelneemt als bestuurder van een Nederlandse auto met een Nederlands rijbewijs kan gewoon in het internationaal verkeer met (bijna) dezelfde regels. Dat hebben de Staten afgesproken en niet de EU.
https://wetten.overheid.nl/BWBV0003507/2016-09-19
Ontwikkelingen in nieuwe elektrische voertuigen is binnen de EG geen probleem. Export zonder belemmeringen binnen de EG. Gekeurd in één van de Lidstaten is gekeurd voor alle Lidstaten. Vrij verkeer van personen en goederen.
Maar Nederland heeft nagenoeg dezelfde verkeersregels als de overige EU landen. Ook dezelfde soepelheid m.b.t. de eisen van gehandicaptenvoertuigen. Maximum motorvermogen is geen eis. Alleen de maximum breedte van 1,1 meter en de constructiesnelheid 45 km/h. Van 0 naar 45 km/h in 2 seconde mag. Als de straatstenen maar blijven liggen.
Ook de Sinclair C5 mag dus in Nederland rijden. Met 1, 2 of 4 motoren. Genoeg motoren voor in elk wiel één en een powermotor voor een extra boost.
https://wetten.overheid.nl/BWBV0005415/1952-10-19
Zo ook het Verdrag inzake het wegverkeer, Wenen, 08-11-1968. Dat zijn regels waarom de deelnemende Staten zelf hebben gevraagd en waar de burgers blij mee zijn. Regels die nu, na ruim 50 jaar nog belangrijk zijn in het internationaal verkeer.
Of je in Duitsland, Oostenrijk of Tsjechië aan het verkeer deelneemt als bestuurder van een Nederlandse auto met een Nederlands rijbewijs kan gewoon in het internationaal verkeer met (bijna) dezelfde regels. Dat hebben de Staten afgesproken en niet de EU.
https://wetten.overheid.nl/BWBV0003507/2016-09-19
Ontwikkelingen in nieuwe elektrische voertuigen is binnen de EG geen probleem. Export zonder belemmeringen binnen de EG. Gekeurd in één van de Lidstaten is gekeurd voor alle Lidstaten. Vrij verkeer van personen en goederen.
Maar Nederland heeft nagenoeg dezelfde verkeersregels als de overige EU landen. Ook dezelfde soepelheid m.b.t. de eisen van gehandicaptenvoertuigen. Maximum motorvermogen is geen eis. Alleen de maximum breedte van 1,1 meter en de constructiesnelheid 45 km/h. Van 0 naar 45 km/h in 2 seconde mag. Als de straatstenen maar blijven liggen.
Ook de Sinclair C5 mag dus in Nederland rijden. Met 1, 2 of 4 motoren. Genoeg motoren voor in elk wiel één en een powermotor voor een extra boost.