Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sir Cliff Sinclair overleden
#38
(10-Oct-2021, 07:36 AM)Lig-hen schreef:
(22-Sep-2021, 10:59 PM)365cycle schreef: Hier is ook niks veranderd he  Big Grin

Leuk plan PlantageBohémien! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken Smile

Hier sluit ik me bij aan.
Inderdaad Bohémien, maak er wat moois van.
Hopelijk ben je niet ontmoedigd geraakt, en durf je je plannen, dromen en vorderingen nog met ons te delen.
Er zijn genoeg belangrijke nieuwe ontwikkelingen bij toeval ontdekt. Ook door mensen die werden omringt door boe-geroep. Wij zijn jouw fans. Dus ga ajb door met je plannen!
  HaHa, Jullie weten niet wat ik allemaal nog op stapel heb staan, ik heb me aangeleerd, aan meerdere projecten gelijk te werken, omdat ik soms geen passende onderdelen heb, en ik kan hier niet zomaar naar een winkel gaan, daarvoor leef ik  te veel achteraf, ik bestel daarom op internet, en laat het in Nederland bij vrienden bezorgen, waar ik het bij gelegenheid ophaal, dus dat neemt wat tijd.
Dan heb ik soms geen goede oplossing voor een probleem, daar heb ik geleerd, dat je het project dan beter kunt laten liggen, daar snel wat maken krijg je  spijt van, en smijt je later weer in de hoek.
En met het ene project leer je weer voor het andere, bijvoorbeeld, ik heb een chopper verandert, daar rij ik nu proef mee, wat is goed, wat niet, te veel wil ik er hier niet over uitweiden, omdat het geen echte ligfiets is, de motor en dus de trapas staat wel ver naar voren, maar de leuning staat vrij recht, kortom, eerst de motor, dan de versnellingsnaaf daarachter, en dan een achterwiel motor, dus twee motoren, samen 500 watt.
Wat uit die proefritten naar voren komt is ; dat die shimano 7 versnellingsnaaf niet sterk genoeg is wanneer het bergop gaat, 1 2 en 3 gaat prima, 4 matig, en 5 is vaak helemaal niet aanwezig, 6 en 7 gaat wel goed, en hij is volgens de regels afgesteld.
Dat het bergop een behoorlijk verschil uitmaakt of je de achterwiel motor in of uitschakelt, wanneer ik met alleen de hoofdmotor bergop ga [ stijgingen van 8 tot 12 % ] moet dat in 1 of 2, met achterwielmotor in 3 en 4,  wat belangrijk is want de achterwiel motor moet niet te langzaam draaien, voordeel is dat ik een 20 inch achterwiel heb,  alles met behoorlijk meetrappen natuurlijk.
Toevallig merkt ik ook, dat je met de achterwiel motor, op de laagste stand, je naast de fiets op loopsnelheid kunt lopen, de fiets trekt je op een aangename manier mee naar boven, daar kan ik later misschien wat mee, door bijvoorbeeld een mindervalide in een trike te zetten, en dan er naast te lopen, moet daar nog over nadenken.
Wat ik met deze proefritten heb geleerd, neem ik weer mee naar het volgende project wat op de werkbank staat, een trike, de 2 voorwielen heb ik van een invaliden fiets, met trommel remmen met hydraulische bediening, alles in zeer goede staat, daar voorop komt nu een 250 watt panasonic motor ,  een geveerde achtervork, en op de plek waar de vork draait, een versnellingsnaaf,  waardoor je dus een ketting in twee delen hebt, de as v d naaf en de bouten v d vorkophanging moeten in elkaars verkenning liggen, anders krijg je problemen met de ketting spanning.
En in het achterwiel monteer ik weer een tweede motor v 250 watt, versnellingsnaaf zit ik te denken aan een shimano alfine, met 8 versnellingen, naar ik nu weet is 8 versnellingen genoeg , maar het schakelen moet beter, omdat je bij bergop berg af, veel en zeker moet kunnen schakelen, ik hoop dat een alfine naaf beter is, misschien hebben mensen hier ervaringen? ik heb nog een paar Nuvinci naven liggen, maar daar kun je geen tandwiel op monteren, naast het normale tandwiel.
Dit zelfbouwen, vind ik een leuke uitdaging, houd de geest scherp, soms kan ik hergebruikte  delen inbouwen, soms teleurstellingen, maar dan moet je een paar keer diep ademhalen, en wat anders bedenken, de smaak als het wel blijkt te werken is aangenaam zoet. 

Groet uit het Boheemse woud
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Sir Cliff Sinclair overleden - door PlantageBohémien - 17-Sep-2021, 04:52 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 17-Sep-2021, 07:49 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Hoekie - 17-Sep-2021, 10:32 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Frutsel - 18-Sep-2021, 04:06 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 18-Sep-2021, 04:57 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 19-Sep-2021, 12:11 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 19-Sep-2021, 02:41 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Coyore - 20-Sep-2021, 09:43 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 20-Sep-2021, 11:33 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Frutsel - 20-Sep-2021, 11:54 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 21-Sep-2021, 07:33 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 21-Sep-2021, 08:02 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door gideon - 21-Sep-2021, 09:45 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Victor - 21-Sep-2021, 09:54 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door ThijsR - 21-Sep-2021, 11:33 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 21-Sep-2021, 02:42 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Lopopodium - 21-Sep-2021, 06:05 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Coyore - 21-Sep-2021, 08:11 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Coyore - 21-Sep-2021, 10:38 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Bacchus - 22-Sep-2021, 08:53 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door 365cycle - 22-Sep-2021, 10:59 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Lig-hen - 10-Oct-2021, 07:36 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PlantageBohémien - 10-Oct-2021, 11:29 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 08-Oct-2021, 09:22 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door PietV* - 08-Oct-2021, 10:23 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 09-Oct-2021, 08:21 AM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 09-Oct-2021, 08:03 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Lig-hen - 10-Oct-2021, 04:12 PM
RE: Sir Cliff Sinclair overleden - door Roepers - 10-Oct-2021, 05:11 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM