Elektrische ondersteuning en bewegen
|
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
11-Oct-2021, 09:28 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Oct-2021, 09:30 AM door PietV*.)
(10-Oct-2021, 12:00 PM)pvandorp schreef: (08-Oct-2021, 05:06 PM)PietV* schreef: Ik denk dat de Flevobike e-Orco wordt bedoeld. https://www.flevobike.nl/Orca/orca.html
...Een ligfiets, inclusief velomobielen, die als bromfiets 45 km/h mogen rijden is verleden tijd. De individuele keuringseisen voor zo'n bromfiets zijn hoog en duur. Ik bedoelde een E-Orca en minimaal een pedelec-snelheid anders kan ik beter zonder ondersteuning fietsen. Dus ik hoop maar dat het model al gekeurd is.
@PietV*: weet je wat een keuring kost? Bij duur denk ik aan 5000 euro.
Als die Orca al eerder is gekeurd als speedpedelec en een type goedkeuring heeft gekregen is daar een Certificaat van Overeenkomst van. Een CvO. Dan kost de keuring circa 160 euro.
Zo niet dan wordt de E-Orca individueel gekeurd volgende regels van de EU categorie L. Uiteraard gelden dan ook alle bromfietsregels. Alles is te vinden in de Regeling voertuigen Hoofdstukken 2, 3 en 5. Als de speedpedelec niet gekeurd kan worden volgens de EU regels, dan kan die worden gekeurd volgens nationale regels. Is het voertuig aangepast aan een handicap, dan gelden alternatieve voorschriften. Zoals in andere Lidstaten.
Voor de keuring van het voertuig moeten tekeningen en sterke berekeningen worden overlegd. Ook de werking van de ondersteuning. Krachtsensor of trapsensor en de wijze van onderbreking bij 45 km/h. Ook moet de verhouding trapkracht en ondersteuning worden aangegeven. Maximale ondersteuning is 4 keer de trapkracht. Verhouding 80 - 20%. Vraag die kosten op bij de RdW.
Schiet niet op de boodschapper Piet.
|
Berichten in dit topic |
RE: levensduur van een ligfiets - door PietV* - 11-Oct-2021, 09:28 AM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM |
SL in Grou
|
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM |
SL in Grou
|
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Beginnelingen... ...365cycle — 10:31 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
.. de roets echt v...365cycle — 10:29 PM |
|