12-Oct-2021, 11:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Oct-2021, 11:35 PM door 365cycle.)
(12-Oct-2021, 09:46 PM)Hoekie schreef:(12-Oct-2021, 09:16 PM)365cycle schreef: Lees m'n reactie ..
48V 820Watt en dan veel moeite moeten doen? Serieus? Zoveel luchtweerstand dat ie nog steeds zoveel moeite moet doen? Voor die snelheid? Met 48V 820 Watt nominaal? Wat een geschat piek vermogen van 1500 Watt geeft..... ~ 2 PK. Ik kan me alleen maar voorstellen wat dat in een velomobiel zou doen. Beter van niet.
(11-Oct-2021, 09:28 AM)PietV* schreef: Voor de keuring van het voertuig moeten tekeningen en sterke berekeningen worden overlegd. Ook de werking van de ondersteuning. Krachtsensor of trapsensor en de wijze van onderbreking bij 45 km/h. Ook moet de verhouding trapkracht en ondersteuning worden aangegeven. Maximale ondersteuning is 4 keer de trapkracht. Verhouding 80 - 20%. Vraag die kosten op bij de RdW.
Nog een quote uit de Stromer-handleiding:
Stromer ST1/ST3/ST5 handleiding schreef:De motorondersteuning is afhankelijk van de
kracht die u op de pedalen uitoefent. Hoe meer
druk u op de pedalen uitoefent, des te groter is
de mate van ondersteuning door de motor. Als u
tijdens de rit niet trapt, stopt de ondersteuning
van de motor. De motorondersteuning wordt pas
weer geactiveerd wanneer u druk op de pedalen
uitoefent.