13-Oct-2021, 09:38 AM
Er is een groot verschil tussen kruissnelheid en daadwerkelijk gereden gemiddelde snelheid, en met een velomobiel is dat verschil (voorlopig) groter dan met een open ligger.
Mijn (nog zeer korte) ervaring is dat je veel meer moet plannen qua route, anders merk je dat je toch een stuk langzamer over steile drempels en door scherpe bochten gaat (als de bocht al lukt).
Mijn snelheidswinst op dezelfde route was ongeveer 1km/h (24km/h tegen 25.3km/h over 58.5km), maar het stuk door Amstelveen/Amsterdam was verre van optimaal.
Een alternatieve route is wel zo'n 4km langer, maar scheelt een hele berg gepriegel. (Die heb ik op de terugweg geprobeerd, toen was mijn gemiddelde snelheid 24km/h, maar dat had te maken dat mijn benen nog moeten wennen aan 100+ km fietsen op een dag )
Mijn (nog zeer korte) ervaring is dat je veel meer moet plannen qua route, anders merk je dat je toch een stuk langzamer over steile drempels en door scherpe bochten gaat (als de bocht al lukt).
Mijn snelheidswinst op dezelfde route was ongeveer 1km/h (24km/h tegen 25.3km/h over 58.5km), maar het stuk door Amstelveen/Amsterdam was verre van optimaal.
Een alternatieve route is wel zo'n 4km langer, maar scheelt een hele berg gepriegel. (Die heb ik op de terugweg geprobeerd, toen was mijn gemiddelde snelheid 24km/h, maar dat had te maken dat mijn benen nog moeten wennen aan 100+ km fietsen op een dag )