13-Oct-2021, 02:46 PM
Dank alle velonauten voor de inhakers op mijn hint van interesse in jullie manier van reizen :-D (die weliswaar off topic is, maar wel leuk en interessant, sorry moderatie. Verplaats vooral indien gewenst ;-))
Eerder in een ander draadje kwam de kruissnelheid/gemiddelde snelheid toelichting ook al naar voren: ik ben bekend met het verschil en weet ook dat gemiddelden te leiden hebben onder allerhande oponthoud en dat kruissnelheid meer een indicatie geeft van hoe snel een fiets is.
Ik vind mijn huidige Furai t.o.v. een rechtopfiets al een verademing met wind tegen en vermoed dus dat met een VM het verschil mee/tegen nog wat kleiner zal zijn. Tel daarbij de beschutting op en mijn, in mijn ogen, geschikte woon-werk (85% rechte, rustige doch winderige polderwegen, 15% rand van stad Groningen/industrieterrein) en die zaken samen vormen een groot deel van mijn recent groeiende enthousiasme. Wel benieuwd naar bijvoorbeeld harde zijwind icm een VM en zo nog meer.
Dus het is nog lang niet zover hoor ;-)
Eerder in een ander draadje kwam de kruissnelheid/gemiddelde snelheid toelichting ook al naar voren: ik ben bekend met het verschil en weet ook dat gemiddelden te leiden hebben onder allerhande oponthoud en dat kruissnelheid meer een indicatie geeft van hoe snel een fiets is.
Ik vind mijn huidige Furai t.o.v. een rechtopfiets al een verademing met wind tegen en vermoed dus dat met een VM het verschil mee/tegen nog wat kleiner zal zijn. Tel daarbij de beschutting op en mijn, in mijn ogen, geschikte woon-werk (85% rechte, rustige doch winderige polderwegen, 15% rand van stad Groningen/industrieterrein) en die zaken samen vormen een groot deel van mijn recent groeiende enthousiasme. Wel benieuwd naar bijvoorbeeld harde zijwind icm een VM en zo nog meer.
Dus het is nog lang niet zover hoor ;-)
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt