17-Oct-2021, 10:37 AM
Aan de andere kant hoor ik ook mensen zeggen dat ze met de DF vaker drempels raken dan met een MilanSL.
Ik heb de voorvering van mijn DF 1 cm laten verhogen (simpel; veertje ertussen), de meeste drempels kan ik nu moeiteloos nemen (alleen in Nijmegen is een weg -Smidstraat- met zeer steile drempel. Deze is overigens te vermijden.)
Heel af en toe kom ik nog een pont tegen die het ponton waarop hij aan beide kanten aanmeert scherp gelegd heeft, waardoor ik, net als auto's met een lage voorbumper, schuin de kant op fiets.
De schraapschade onder de DF kan je herstellen met carbon, maar dit is 3 jaar veel fietsen nog niet nodig geweest.
Zonder vering verhoging vond ik het inderdaad meer een fiets voor een land zonder drempels.
Niels, ongeveerd, van der Wal
Ik heb de voorvering van mijn DF 1 cm laten verhogen (simpel; veertje ertussen), de meeste drempels kan ik nu moeiteloos nemen (alleen in Nijmegen is een weg -Smidstraat- met zeer steile drempel. Deze is overigens te vermijden.)
Heel af en toe kom ik nog een pont tegen die het ponton waarop hij aan beide kanten aanmeert scherp gelegd heeft, waardoor ik, net als auto's met een lage voorbumper, schuin de kant op fiets.
De schraapschade onder de DF kan je herstellen met carbon, maar dit is 3 jaar veel fietsen nog niet nodig geweest.
Zonder vering verhoging vond ik het inderdaad meer een fiets voor een land zonder drempels.
Niels, ongeveerd, van der Wal