11-Aug-2017, 08:52 PM
Het verschil tussen bike en trike is enorm. Bij mijn eerste Flevotrike zat ook het enkele achterdeel dat vrij makkelijk om te wisselen is. Daar was de leercurve behoorlijk steil hoewel er vanzelf een aha-moment komt dat je lichaam begrijpt hoe het systeem werkt.
Met de trike is het eigenlijk kinderlijk simpel en ik heb mensen meestal met een minuut of vijf aan het rijden. Zeker wanneer je het stuur met remmen en versnelling op het achterdeel monteert dan heb je een stabiel punt. Ik leg mensen meestal uit dat ze als een zoutzak in het zitje moeten hangen en dat ze de reflex moeten onderdrukken om naar voren te komen zoals bij een normale fiets.
Anders dan bij de bike zet je ook je voeten alvast op de pedalen als je stil staat. Pas als je stabiel bent, zet je jezelf in beweging. Het rijden en sturen gaat eigenlijk vrij automatisch waarna je ook behoorlijk snel leert wat de specifieke karakteristieken zijn van knikbesturing. Door jezelf met het stuur af te duwen, kan je hele snelle en korte bochten maken waardoor je een hele kleine draaicirkel hebt. Anders dan bij een tadpole kan je dus vrij agressief sturen wat vooral in een stedelijke omgeving een voordeel is.
Met de trike is het eigenlijk kinderlijk simpel en ik heb mensen meestal met een minuut of vijf aan het rijden. Zeker wanneer je het stuur met remmen en versnelling op het achterdeel monteert dan heb je een stabiel punt. Ik leg mensen meestal uit dat ze als een zoutzak in het zitje moeten hangen en dat ze de reflex moeten onderdrukken om naar voren te komen zoals bij een normale fiets.
Anders dan bij de bike zet je ook je voeten alvast op de pedalen als je stil staat. Pas als je stabiel bent, zet je jezelf in beweging. Het rijden en sturen gaat eigenlijk vrij automatisch waarna je ook behoorlijk snel leert wat de specifieke karakteristieken zijn van knikbesturing. Door jezelf met het stuur af te duwen, kan je hele snelle en korte bochten maken waardoor je een hele kleine draaicirkel hebt. Anders dan bij een tadpole kan je dus vrij agressief sturen wat vooral in een stedelijke omgeving een voordeel is.