18-Oct-2021, 12:42 PM
(17-Oct-2021, 11:04 PM)Hoekie schreef:Er zijn - tenminste binnen de bebouwde kom - naar mijn mening nauwelijks fietspaden waar je snelheden boven de 30km/u veilig kunt rijden. Te smal, te druk, te veel uitritten en kruispunten, parkerende auto's waarachter je verdwijnt, dode hoeken van vrachtwagens, enkelzijdige tweerichtingspaden, en ga zo nog maar even door. Voor mij is dan ook één van de grote voordelen van VM-rijden dat ik daarmee gewoon legaal de rijbaan mag gebruiken - iets wat ik op diverse plekken ook maar al te graag doe omdat het op de rijbaan veel veiliger rijden is. Je wordt gewoon beter waargenomen door autobestuurders als je binnen hun zichtveld rijdt i.p.v. daarbuiten.(17-Oct-2021, 09:25 PM)pvandorp schreef: Moet ik toch een ligfiets met ondersteuning gaan rijden?
Waarom? Je kan met je ligfiets toch gewoon op het fietspad? Niemand die je bekeurt omdat je >30km/u op een fietspad rijdt. Behalve als je een gevaarlijke situatie creëert.
Interessant genoeg zijn ook autobestuurders het vaker daarmee eens als je zou denken - ik ben inmiddels al meerdere keren op een witte Quest aangesproken die in onze gemeente wel op het fietspad rijdt met >30km/u (ik heb hem een keer zelf zien gaan: hij met de Quest op het fietspad door de basisscholieren, ik op de rijbaan met 30km/u (zone) - en hij reed een stuk sneller dan ik). Iedereen met wie ik daarover spreek is het eens met mijn keuze om dan maar de rijbaan te gebruiken.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75