10-Nov-2021, 12:18 PM
(10-Nov-2021, 11:39 AM)ThijsR schreef: @emgaron, het klinkt bijna alsof je 'm weer terug wil!Dat is idd een groot voordeel aan een velomobiel; ook de smalle wielbasis is een pluspunt. Ik houd op de weg vaak wat extra afstand, voor m'n eigen veiligheid en overzicht en om soepel door te kunnen rijden. Betekent dus dat ik na een rotonde vaak op 45 blijf steken, ondanks dat de auto voor me wél naar 50 gaat. De auto achter me kleeft dan een beetje tot direct na de volgende rotonde, want mits ik de boel goed kan overzien kan ik door de ideale lijn te rijden gewoon doorrijden met 45 km/h; tenzij je goed weet wat je doet haal je dat niet met een auto.
Maar pootje lichten heb ik nog niet gedaan hoor! Nog niet eens het gevoel gehad dat ik close was tot nu toe, maar ik rijd dan ook 90% van mijn kilometers tussen de 25 en 35 km/u.
Als ik een haakse bocht op de rijbaan in ga met ~30 kom ik er over het algemeen 27+ uit, dus dat is best lekker geeft me ook vertrouwen in het meerijden met verkeer, ook al ga ik "maar" 30.
(10-Nov-2021, 11:39 AM)ThijsR schreef: Ik vind het "wippen" over schansjes wel een onhebbelijkheid. Die bij Delft-Zuid is een flinke klap, maar nog redelijk veilig. Maar er is er ook ééntje als je vanuit Zoetermeer Pijnacker binnenrijdt waarbij ik echt even alléén een grote gele neus in beeld heb en niet kan zien of er iets van opzij komt na het bruggetje. Én ook niet goed kan ingrijpen dus, omdat mijn voorwielen de lucht in wippen. Ik denk dat de karakteristiek van de stalen veren daar een grote rol in spelenHeb je een linkje? Ff kijken