13-Nov-2021, 09:15 AM
(10-Nov-2021, 11:04 AM)365cycle schreef: Ja, een Quest in bochten is niet echt een succes. Ben er ook van overtuigd dat een belangrijk voordeel van de Milan GT t.o.v. de Quest is dat ie door het lage zwaartepunt zo mieters hard de hoek om kan. Ik kom soms met >30 km/h door haakse bochten heen, optrekken van 30 naar 50 duurt een stuk minder lang dan vanaf 15 of 20
Hoe snel je een haakse bocht kunt nemen hangt sterk af van de bochtstraal. Ik ken bochten daar is 20 km/h al riskant. Niet alleen het zwaartepunt speelt mee, maar ook het rolcentrum van het velomobiel.
https://www.mvwautotechniek.nl/rolcentrum/
Dat versnellen van 30 naar 50 km/h minder lang duurt dan van 15 naar 20 km/h zal wel een schrijffoutje zijn. Het is mij nog nooit gelukt. Alleen weerstanden nemen toe met de snelheid. De luchtweerstand zelf kwadratisch.