13-Nov-2021, 11:04 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Nov-2021, 11:08 AM door Willeke_IGKT.)
(13-Nov-2021, 09:15 AM)PietV* schreef:(10-Nov-2021, 11:04 AM)365cycle schreef: Ja, een Quest in bochten is niet echt een succes. Ben er ook van overtuigd dat een belangrijk voordeel van de Milan GT t.o.v. de Quest is dat ie door het lage zwaartepunt zo mieters hard de hoek om kan. Ik kom soms met >30 km/h door haakse bochten heen, optrekken van 30 naar 50 duurt een stuk minder lang dan vanaf 15 of 20
Dat versnellen van 30 naar 50 km/h minder lang duurt dan van 15 naar 20 km/h zal wel een schrijffoutje zijn. Het is mij nog nooit gelukt. Alleen weerstanden nemen toe met de snelheid. De luchtweerstand zelf kwadratisch.
Ik versnel van 15 naar 20 km/h, in de post die je aanhaalt versnelt 365cycle van 15, 20 danwel 30 km/h naar 50 km/h, en dat staat er ook.
Ook ik waardeer het in de bochten de snelheid niet te ver te hoeven laten zakken.
Gisteren had ik een weg met 4 rotondes over iets van 5 km en ieder van die rotondes heeft zijn eigen bochten en niet eens rondom gelijk. Mijn snelheid is zo dat ik over de vrijliggende fietsstrook ga, maar met een bijna lege weg in het donker waren het alleen de bochten die mijn snelheid bepaalden. Ik denk die de volgende keer iets sneller te kunnen pakken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)