18-Nov-2021, 08:46 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Nov-2021, 09:06 PM door Niels van der Wal.)
Een auto als voorwerp gebruiken om een moord te plegen blijft uiteraard mogelijk.
Hierom wordt een rijbewijs vaker een wapenvergunning genoemd.
Alleen de strafmaat en de consequenties zijn verschillend:
Rijdt maar een per ongeluk iemand dood of schiet maar een iemand per ongeluk dood.
Niels, autovergunning, van der Wal
[quote="365cycle" pid='18224' dateline='1637178537']
Niet mijn rit, maar ik wil 'm hier toch even plaatsen.
Dit is wel meer dan een hork... zou dit misschien zelfs al poging tot doodslag zijn? @PietV jouw expertise-gebied?
Vorig jaar na de zomer iets vergelijkbaars meegemaakt met een motor:
Hij haalde mij in remde en wees naar rechts. Ik bleef of de weg (dijk) en ging niet op de fietssuggestiestrook rijden. Hij liet zich toen rechts voor me afzakken en sneed me de linker berm in. Gelukkig kan ik sturen en is een 3 wieler stabiel. Met het rechter voorwiel bleef ik op de weg, stuurde naar rechts en fietste door. Hij reed uiteindelijk door; zichtbaar en hoorbaar misbaar makend.
Helaas geen camera aan boord.
Ook niet toen een half jaar geleden een automobilist me rechts door de berm inhaalde en vervolgens remde vanwege de 2 fietsers voor me.
Niels, het mag niet; het kan wel, van der Wal
Hierom wordt een rijbewijs vaker een wapenvergunning genoemd.
Alleen de strafmaat en de consequenties zijn verschillend:
Rijdt maar een per ongeluk iemand dood of schiet maar een iemand per ongeluk dood.
Niels, autovergunning, van der Wal
[quote="365cycle" pid='18224' dateline='1637178537']
Niet mijn rit, maar ik wil 'm hier toch even plaatsen.
Dit is wel meer dan een hork... zou dit misschien zelfs al poging tot doodslag zijn? @PietV jouw expertise-gebied?
Vorig jaar na de zomer iets vergelijkbaars meegemaakt met een motor:
Hij haalde mij in remde en wees naar rechts. Ik bleef of de weg (dijk) en ging niet op de fietssuggestiestrook rijden. Hij liet zich toen rechts voor me afzakken en sneed me de linker berm in. Gelukkig kan ik sturen en is een 3 wieler stabiel. Met het rechter voorwiel bleef ik op de weg, stuurde naar rechts en fietste door. Hij reed uiteindelijk door; zichtbaar en hoorbaar misbaar makend.
Helaas geen camera aan boord.
Ook niet toen een half jaar geleden een automobilist me rechts door de berm inhaalde en vervolgens remde vanwege de 2 fietsers voor me.
Niels, het mag niet; het kan wel, van der Wal