19-Nov-2021, 02:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Nov-2021, 02:39 PM door 365cycle.)
(19-Nov-2021, 02:16 PM)Bacchus schreef: Een uitbuiging kan werken maar dan moet je hem wel zo aanleggen dat de automobilist eerst de hoofdrijbaan kan verlaten en vervolgens zijn aandacht naar het fietspad kan verleggen. Samen met een beetje redelijke boogstralen kom je dan wel op een constructie die zo even een halve hectare extra grond kost en dat was vast de bedoeling van de planners niet.Plus dat je de automobilist dan ook nog zo ver moet krijgen dat die niet alleen z'n aandacht naar het fietspad kán verleggen, maar dat ook doet. Om nog maar niet te beginnen over een vrachtwagen die bij zo'n uitbuiging echt áltijd op de hoofdrijbaan staat te wachten met de trailer vol over het fietspad, want zonder het fietspad te blokkeren kunnen zij de situatie dan vaak niet overzien.
Volgens mij werkt dit meer dan prima... https://www.google.nl/maps/@52.0771775,4...384!8i8192
Mijns inziens is de voorrang hier ook gewoon terecht. Er rijden veel meer fietsers dan dat er motorvoertuigen die zijweg in/uit moeten.