(19-Nov-2021, 06:08 PM)ThijsR schreef: Dit vind ik wel eenzijdig ...
In dat filmpje ben ik inderdaad niet.
Goede punten.
Net als in het filmpje is het afhankelijk van de situatie wat het beste optie is. Voor 80 km wegen ook afhankelijk van weer. Het is op bekende wegen afwegen. Op onbekende wegen zal het al snel het fietspad zijn. In de praktijk zal het nog geen 20% zijn. Het gaat meer om veiligheid dan om de snelheid. Veiligheid heeft eerste prioriteit. Zo min mogelijk kruizingen. Snelheid ie efficiëntie ie soepel door kunnen rijden is een grote bonus.
Topsnelheid > 50 is geen probleem. Ik heb binnen de bebouwde kom naar mijn idee eerder last van langzaam en vooral niet soepel doorrijdende automobilisten. Acceleratie mocht beter, maar heeft ook weer nog geen enkele issue gegeven. Niks claxon, niks seinen, niks bumperkleven. Vanuit stilstand alleen als er even geen ander verkeer is. Verder is het op snelheid de rijbaan op. Wegen met stoplichten zo veel mogelijk vermijden. Positioneren op de weg. Altijd verlichting aan. Richting aanwijzer vroeg aan en laat weer uit. Het gaat echt heel goed. Toegegeven: boven verwachting.