23-Nov-2021, 04:11 PM
Ik bedoel dan ook niet dat voetgangers en fietsers hetzelfde pad moeten delen, alleen dat ze beiden op een kruising met VRI tegelijk en in alle richtingen groen licht kunnen krijgen. De kruising tussen fietspad en voetpad ligt toch vrijwel altijd al buiten de VRI, dus dat is geen nieuw conflict. Het kruisingsvlak biedt ruimte voor auto's, dus dan toch zeker ook wel voor fietsers en voetgangers tegelijk.
Snelheid van de fietser en aandacht van de voetganger zijn zeker een punt maar daarvoor leggen we blijkbaar geen verkeerslichten aan aangezien die alleen op plaatsen staan waar ook auto's kruisen.
Het tweede voorbeeld van @365cycle vind ik trouwens wel erg vreemd: als fietser die rechtdoor wil zou je het pad rechts op moeten, direct linksaf naar het verkeerslicht en dan direct (terug op de originele rijbaan) weer rechtsaf?
Snelheid van de fietser en aandacht van de voetganger zijn zeker een punt maar daarvoor leggen we blijkbaar geen verkeerslichten aan aangezien die alleen op plaatsen staan waar ook auto's kruisen.
Het tweede voorbeeld van @365cycle vind ik trouwens wel erg vreemd: als fietser die rechtdoor wil zou je het pad rechts op moeten, direct linksaf naar het verkeerslicht en dan direct (terug op de originele rijbaan) weer rechtsaf?