23-Nov-2021, 06:04 PM
(23-Nov-2021, 05:02 PM)Bart Verbeek schreef: Daar hebben ze elektrische ondersteuning voor bedacht.Dat wordt dan world's lightest EV, want dan kan ik ook meteen een kenteken aanvragen en MRB gaan betalen, als de motor tot 60 km/h moet kunnen ondersteunen
(23-Nov-2021, 05:30 PM)Frutsel schreef:
Die regel is er al een hele tijd hoor: Haaientanden betekent voorrang verlenen. Moet je dus alleen wel kijken, en niet alleen maar op aannames functioneren.
Dan moet er ook een bord staan. Haaitanden zijn leuk, maar je kan er met een speed pedelec al nauwelijks op anticiperen want je ziet ze gewoon te laat.
(23-Nov-2021, 05:30 PM)Hoekie schreef: Nou nee, voor acceleratie is de puur elektrische motor bedacht. Motor fiets. Minimaal 1kW. inclusief bijpassende transmissie. Hoog toerental past überhaupt niet bij e-assist; dan werkt die niet meer. Ga maar eens een test doen van 0 naar 50 optrekken met een auto en een elektrisch ondersteunde fiets. Tot 20 gaat nog goed vanwege gewichtsvoordeel, maar daar boven wordt het puur met e-assist een hopeloze vergelijking. Motorvoertuigen kunnen echt serieus snel accelereren van 0 naar 50.Nou we toch al aan het smilen zijn... je hebt gewoon de verkeerde motor gebruikt
Nou zag ik je smiley ook, dus ik ga er eigenlijk ook vanuit dat je opmerking niet serieus was.
Deze heren hebben alleen even wat meer grip nodig.