24-Nov-2021, 01:26 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Nov-2021, 01:34 AM door Bart Verbeek.)
(23-Nov-2021, 08:25 PM)Fietsbennie schreef: Bijzonder vind ik dat met name Lelystad een scheiding heeft tussen fiets en autoverkeer. Men probeert nu in Zwolle ook zoiets te creëren. Overal bruggen en tunnels. Het is haast mogelijk zonder stoplichten van de ene naar de andere kant te geraken.
Die scheiding is in Lelystad geen onverdeeld succes. Je kunt van wijk naar wijk via een fietsbrug, dat is waar. Maar binnen een wijk ben je aan jezelf overgeleverd. Er is wel een soort ringweg voor fietsers, maar die is niet consequent doorgevoerd. Daar wordt je toch nog op veel plaatsen geconfronteerd met automobilisten. Boven rijdt een ringweg altijd om. Daar waar de ringweg van fietstunnels is voorzien, kun je wel lekker doorrijden. Goed idee oorspronkelijk, uitvoering onder de maat.
(23-Nov-2021, 06:04 PM)365cycle schreef:(23-Nov-2021, 05:02 PM)Bart Verbeek schreef: Daar hebben ze elektrische ondersteuning voor bedacht.Dat wordt dan world's lightest EV, want dan kan ik ook meteen een kenteken aanvragen en MRB gaan betalen, als de motor tot 60 km/h moet kunnen ondersteunen
LOL. E-assist werkt maar tot 25 km per uur. Maar 250 watt extra power is toch welkom als je iedere keer de kar weer op gang moet trekken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan