25-Nov-2021, 12:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Nov-2021, 12:50 PM door 365cycle.)
Lijkt me dat dat altijd een extra accu wordt. Daarnaast is het zo dat een lithium polymeer of lithium ion accu altijd sneller in spanning zakt wanneer de stroom groter is. M.a.w.: Als je met deze accu 50 km haalt, en je zou er een tweede identieke accu in serie naast zetten zou je actieradius weleens 105 km kunnen worden. Het kan dus lonen om gewoon een grótere accu aan te sluiten (of de huidige te vergroten).
Een "reserve can" zou je bijvoorbeeld hier kunnen vinden, maar vermoedelijk wordt het wel knutselen om die goed en veilig aangesloten te krijgen. De in mijn link weergegeven accu's zijn 36V (10S = 10 cellen in serie, spanning loopt dan van 42V naar 30V), rijd je met een 48V systeem dan moet je vaak uitwijken naar 2 accu's (met minder cellen). Houd er daarnaast rekening mee dat die accu's simpelweg bestaan uit gesealde cellen, er zit geen hardcase omheen. Er is brand-/explosiegevaar bij laten vallen/doorboren.
Een "reserve can" zou je bijvoorbeeld hier kunnen vinden, maar vermoedelijk wordt het wel knutselen om die goed en veilig aangesloten te krijgen. De in mijn link weergegeven accu's zijn 36V (10S = 10 cellen in serie, spanning loopt dan van 42V naar 30V), rijd je met een 48V systeem dan moet je vaak uitwijken naar 2 accu's (met minder cellen). Houd er daarnaast rekening mee dat die accu's simpelweg bestaan uit gesealde cellen, er zit geen hardcase omheen. Er is brand-/explosiegevaar bij laten vallen/doorboren.