(27-Nov-2021, 12:10 PM)Bart Verbeek schreef: De ongelukken die ik live heb zien gebeuren..
Bij zijn het tot nut toe 2 - bijna - ongelukken.
- Eenmaal, echt beangstigend, bij het traag oversteken van de N285. In de buurt van Zevenbergen. https://www.google.nl/maps/@51.6521569,4...312!8i6656
De auto kwam waarschijnlijk net van de snelweg af, reed veel te snel. Hij was er voordat ik het doorhad. De automobilist moest in de ankers met blokkerende banden. De auto was een typisch opgeleukt model. Zal vast iets over de automobilist zeggen. Achteraf had ik beter rechts van de N285, gebleven. Een stuk tegen het fietsverkeer in...
- De tweede keer was een wielrenner die op het fietspad in een bocht niet op zijn eigen helft, rechts van de belijning. kon blijven. Was op de Philipsdam.
Op de rijbaan heb ik zelfs nog geen bijna ongeluk gehad.
Om te leren kijk ik regelmatig op HVZeeland - Nieuws en achtergronden rond veiligheid en hulpverlening in de provincie Zeeland
Iedere provincie zal zijn versie daar wel van hebben.
Van de week heb ik kunnen leren dat bij Oost-Westweg (N255) naar de kruising met de Nieuweweg de haaitandbelijning blijkbaar niet goed meer was.