30-Nov-2021, 03:43 PM
Minder longpatienten betekent mensen die langer (met meer kwalen) blijven leven, en dus een grotere wissel op de zorg trekken. (Lomp gezegd: Longkanker is een goedkope ziekte)
Slijtage komt voor het grootste deel door zwaar verkeer, en dat wordt niet minder.
Spoorcapaciteit is er ook niet meer, en uitbreiden is geen optie, want langere treinen passen niet op de kleinere stations, en meer treinen passen niet qua seinen/segmenten.
Het zijn allemaal leuke dromen, maar een fiets is nu eenmaal (meestal) geen efficient vervoermiddel als je meer dan pak 'm beet 20km moet reizen, of spullen moet vervoeren, of kinderen hebt, of dieren.
Als ik naar de dierenarts moet kan dat niet op de fiets. Als ik kattengrit haal kan dat niet op de fiets. Als ik naar mijn familie wil kan dat niet op de fiets.
Het OV is een leuk idee, maar zolang streekbussen hun laaste rit om 18:00 doen kom ik nooit meer thuis, tenzij ik 10 minuten blijf. (3,5 uur enkele reis is helemaal niet ongewoon met het OV. Diezelfde afstand met de auto is minder dan 1,5 uur)
Neemt niet weg dat ik vind dat er meer aan de (snellere) fietsers gedacht moet worden qua verkeersnetwerk in Nederland, maar ik ben een blije auto, velomobiel, en ligfietsbezitter, die zich aardig kan verbazen over de anti auto houding op dit forum.
(Aan de andere kant, op auto-fora zal het sentiment wel anti fiets zijn...)
Slijtage komt voor het grootste deel door zwaar verkeer, en dat wordt niet minder.
Spoorcapaciteit is er ook niet meer, en uitbreiden is geen optie, want langere treinen passen niet op de kleinere stations, en meer treinen passen niet qua seinen/segmenten.
Het zijn allemaal leuke dromen, maar een fiets is nu eenmaal (meestal) geen efficient vervoermiddel als je meer dan pak 'm beet 20km moet reizen, of spullen moet vervoeren, of kinderen hebt, of dieren.
Als ik naar de dierenarts moet kan dat niet op de fiets. Als ik kattengrit haal kan dat niet op de fiets. Als ik naar mijn familie wil kan dat niet op de fiets.
Het OV is een leuk idee, maar zolang streekbussen hun laaste rit om 18:00 doen kom ik nooit meer thuis, tenzij ik 10 minuten blijf. (3,5 uur enkele reis is helemaal niet ongewoon met het OV. Diezelfde afstand met de auto is minder dan 1,5 uur)
Neemt niet weg dat ik vind dat er meer aan de (snellere) fietsers gedacht moet worden qua verkeersnetwerk in Nederland, maar ik ben een blije auto, velomobiel, en ligfietsbezitter, die zich aardig kan verbazen over de anti auto houding op dit forum.
(Aan de andere kant, op auto-fora zal het sentiment wel anti fiets zijn...)