02-Dec-2021, 08:25 AM
(01-Dec-2021, 09:39 PM)Hoekie schreef:(01-Dec-2021, 07:48 PM)PietV* schreef: Dat kan dus veel veiliger door beide fietspaden één richting te maken. Veel minder kans op een ongeval.
Ware het niet dat veel fietsers al van eenrichting fietspaden tweerichtingsfietspaden maken.
Vanmorgen, ik was wat later, het was al licht, van 's Heer Hendrikskinderen (Café Lau) tot aan Lewedorp waren het er zoveel dat ik niet eens weet hoeveel het er waren. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
We hebben Nederlanders en we hebben regels. Die zijn vaak niet verenigbaar. Veel Nederlanders hebben eigen regels. De meeste doden en gewonden vallen buiten de bebouwde kom op de 80 km wegen. Een weg, twee rijstroken, voor het verkeer in beide richtingen.
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact/...schillende
De minste doden per gereden kilometer vallen op de autosnelwegen. Een weg, twee rijbanen en per rijbaan meerdere rijstroken. Een categorie bestuurders. Daarop wordt harder gereden, maar gescheiden rijbanen voorkomt veel ellende. Zolang alles daar rustig blijft rijden bijzonder veilig. Tenzij een bestuurder gaat spookrijden op een autosnelweg. Zoals fietsers het bijna normaal gaan vinden.