02-Dec-2021, 03:57 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Dec-2021, 03:58 PM door 365cycle.)
(02-Dec-2021, 08:25 AM)PietV* schreef: Zoals fietsers het bijna normaal gaan vinden.Punt met autosnelwegen is dat dat vaak ook gewoon de meest efficiënte route is. Wanneer er een efficiëntere weg is nemen automobilisten ook gewoon risico's, al is het dan vaker een financiëel risico (want de boetes zijn duurder en er is meer controle); vanochtend ging ik met de auto, en het was druk. Gevolg: Mensen die op het laatste moment over een doorgetrokken streep invoegen, één strak voor een vrachtwagen langs op de baan waarop ik reed. Ik kon het prima oplossen met de remmen, maar fijn is het niet. Verderop ook mensen die over de vluchtstrook aan het uitvoegen waren etc.
In tegenstelling tot auto(snel-)wegen lopen fietspaden zo vaak van hot naar her dat ik zelfs prima tweerichtingfietspaden soms gewoon oversla, omdat ze het ene moment aan de ene kant en het volgende moment weer aan de andere kant van de weg liggen.
De meeste fietsers rijden illegaal omdat ze gewoon op willen schieten, niet omdat ze zo graag gevaarlijk doen. Goed voorbeeld is hier, dicht bij m'n vorige huis. Ik fietste daar dus vaak en altijd aan de (vanaf dit punt gezien) linkerkant. Aan die kant moest ik ook zijn, en er wordt zeker uit de bocht (waar je vanaf dat punt net voor staat) en over het bruggetje wordt vaak te hard gereden, terwijl het remvermogen er beperkt is. Zeker met m'n zoontje op z'n minifietsje ga ik daar niet het risico nemen om 2x de weg over te gaan. Kost veel tijd en is gevaarlijker dan spookfietsen. Zelfs verderop bij de rotonde moet je echt uitkijken.