05-Dec-2021, 08:34 PM
Er zitten wel nadelen aan fietspaden. Op fietspaden bevind je je vaak in de dode hoek van vrachtwagens terwijl ze je daarvoor niet hebben opgemerkt omdat je niet voor hen op de rijbaan reed maar daarbuiten (nml op het fietspad).
Dit soort oversteken voor fietsers:
Op deze oversteek is al eens een ongeluk gebeurd. Haalde de krant niet omdat de betreffende scholier goed vanaf kwam, maar ze durfde niet op de fiets naar school.
Ik heb ook wel eens gedacht mij afgevraagd of het een idee zou zijn het fietspad aan de ene kant van de weg door te laten lopen tot het talud van het viaduct. daar een tunnel onder weg door en via een haarspeldconstructie langs de andere kant omhoog met een minder steil verlopend fietspad.
Groet,
Marco
Dit soort oversteken voor fietsers:
(26-Nov-2021, 05:15 PM)Roepers schreef: Wat ik zelf nogal een een ellende vind in fietspaden zijn die oversteekplaatsen. Je wordt als fietser van de ene kant van de weg naar de andere kant gestuurd. Hier een voorbeeld over de N996: Klik.
Het is 1 van de meest beroerde omdat er op het wegdek voor de auto's geen enkele waarschuwing is aangebracht. Geen wegversmalling of zelfs maar andere kleuren. Voor fietsers is het voordeel van het fietspad verdampt. Kan het anders? Ik denk van wel. Alleen zal de hele weg moeten worden verschoven zodat de oversteekplaats kan vervallen. Dat is duur.
Op deze oversteek is al eens een ongeluk gebeurd. Haalde de krant niet omdat de betreffende scholier goed vanaf kwam, maar ze durfde niet op de fiets naar school.
Ik heb ook wel eens gedacht mij afgevraagd of het een idee zou zijn het fietspad aan de ene kant van de weg door te laten lopen tot het talud van het viaduct. daar een tunnel onder weg door en via een haarspeldconstructie langs de andere kant omhoog met een minder steil verlopend fietspad.
Groet,
Marco