13-Dec-2021, 12:28 PM
De nadelen van een velomobiel tov. een open trike zijn volgens mij:
- Draaicirkel
- Stop/start energiekosten
- Ground clearance (in ieder geval voor mijn DF XL)
Ook met open wielkasten is de draaicirkel een behoorlijk stuk groter dan van een trike (Ik ga even uit van een Scorpion FS26). De Versatile van mijn vrouw komt een heel eind in de buurt, maar dat is weer een behoorlijk zwaar apparaat.
Het voordeel van een velomobiel is de stroomlijn. Daar heb je niets aan als je stilstaat. Als je veel moet stoppen/op gang moet komen (verkeerslichten, kruisingen) merk je dat een velomobiel behoorlijk zwaar is.
Soms voel ik me net iemand in een patserbak als ik stapvoets schuin een verkeersdrempel moet nemen...
E-assist met optrekken zou wel lekker zijn in de stad, maar er komt weer het nodige gewicht bij dat je meezeult, en met een beetje pech meer weerstand van de extra onderdelen. En wat 365Cycle zegt, die 25km/h haal je makkelijk
- Draaicirkel
- Stop/start energiekosten
- Ground clearance (in ieder geval voor mijn DF XL)
Ook met open wielkasten is de draaicirkel een behoorlijk stuk groter dan van een trike (Ik ga even uit van een Scorpion FS26). De Versatile van mijn vrouw komt een heel eind in de buurt, maar dat is weer een behoorlijk zwaar apparaat.
Het voordeel van een velomobiel is de stroomlijn. Daar heb je niets aan als je stilstaat. Als je veel moet stoppen/op gang moet komen (verkeerslichten, kruisingen) merk je dat een velomobiel behoorlijk zwaar is.
Soms voel ik me net iemand in een patserbak als ik stapvoets schuin een verkeersdrempel moet nemen...
E-assist met optrekken zou wel lekker zijn in de stad, maar er komt weer het nodige gewicht bij dat je meezeult, en met een beetje pech meer weerstand van de extra onderdelen. En wat 365Cycle zegt, die 25km/h haal je makkelijk