17-Dec-2021, 11:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Dec-2021, 11:34 AM door 365cycle.)
(17-Dec-2021, 09:48 AM)pietandringa schreef: Mijn Milan GT krijgt inderdaad de lichtmodule bovenop de muts. Nu heb ik er nog geen ervaring mee en eigenlijk rijd ik nooit in het donker. Nadelen van de lichtmodule kunnen zijn een slechter zicht bij mist en sommige mensen vinden het strooilicht niet prettig.Ik rijd juist echt veel in het donker, want veel woon-werkverkeer. Licht vanuit de neus is dan fijn, maar bij de Milan Mk6 zit het wel zo laag dat je drempels eigenlijk pas ziet als je er bent, met een binnenlandse vlucht tot gevolg.
(17-Dec-2021, 09:48 AM)pietandringa schreef: Mijn overweging is geweest om te kiezen voor de beste zichtbaarheid overdag en dan heb ik de verlichting liever op de muts dan laag in de neus. Bovenop de muts is een acceptabele hoogte, hoger dan de meeste autolampen, ook een mooi argument tegen het eindeloze vlaggetjesgezeur.Klopt. Ik ga dit weekend m'n Da Cannon Femto monteren op die plek. Niet als verlichting, maar dus wel voor de zichtbaarheid. Zeker met mist, zoals gisteren, is dat denk ik fijn.
(17-Dec-2021, 09:48 AM)pietandringa schreef: De lichtmodule bevat inderdaad alle verlichting, ik zie dat niet als problematisch. Juist als voordeel vanwege de hoogte.Ah, die ga ik eens op m'n gemakje doorbladeren.
De discussie op het Duitse Velomobilforum is hier te volgen: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1268995
Zat vanochtend overigens nog eens in m'n spiegels te turen, maar ik kan echt niet bovenop de muts kijken. Misschien dat het zonder racekap en met een bril (die ik binnenkort ook heb) wel irritant is omdat er dan net reflectie ontstaat, maar dat ga ik nog wel ervaren. Zo ja, dan maak ik een klein U-profieltje met een paar gaatjes in de zijkant onder de LED aan de voorkant zodat ie niet meer omlaag schijnt (maar alleen nog naar voren en opzij).